یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

۸ سال خسارت به هنرهای نمایشی/۳

گودرزی: هنر تئاتر در تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی بدترین ایام خود را سپری می کند/ مدیران نباید وعده های فریبنده بدهند و به فکر ظاهرسازی و عکس گرفتن با هنرمندان باشند!

شکرخدا گودرزی در نشست خبری فیلم سینمایی آزادی به قید شرط

سینماپرس: شکرخدا گودرزی مدرس، کارگردان، نویسنده و بازیگر سینما و تئاتر در خصوص عملکرد ۸ سال دولت تدبیر و امید در حوزه هنرهای نمایشی و انتظار هنرمندان این حوزه از دولت سیزدهم گفت: هنر تئاتر در تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی بدترین ایام خود را سپری می کند؛ عملکرد مدیران هنرهای نمایشی طی سال های گذشته به شدت ضعیف بود به نحوی که می توان با قاطعیت عنوان کرد در این سال ها هیچ حمایتی از تئاتر صورت نگرفت و هنرمندان این حوزه به حال خود رها شدند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «معمای شاه» و «شب دهم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تئاتر با خیلی از هنرها فرق می کند و در تمامی دنیا مورد حمایت دولت ها و حکومت ها است. در برخی کشورها شهرداری ها متولی آن هستند و در برخی دیگر نیز دولت ها حمایت برای تقویبت عرصه فرهنگی شان از تئاتر حمایت می کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل بی تدبیری مدیران تئاتر مستقل طی سال های اخیر به نابودی کشیده شد. بسیاری از هنرمندان مطرح و پیشکسوت این حوزه بیکار و خانه نشین شدند و این درحالی است که روز به روز به تعداد فارغ التحصیلان تئاتر افزوده می شود و هیچ بازار کاری برایشان وجود ندارد.

این هنرمند در همین راستا تصریح کرد: متأسفانه مدیران فرهنگی و هنری بیش از آنکه به فکر تقویت تئاتر باشند به فکر پست و میز و صندلی های شان هستند و هیچ پاسخی به مطالبات برحق و به جای هنرمندان دغدغه مند و متعهد این حوزه نمی دهند. متأسفانه مسئولان فرهنگی در کشور ما معنای مسئولیت را درست متوجه نشده اند، مسئول کسی است که باید مورد سوأل قرار بگیرد یعنی اگر از طرف من ارباب رجوع مورد سوأل قرار گرفت بتواند پاسخگو باشد نه اینکه خودش را پشت دیگران و برخی اتفاقات یا جریان ها پنهان کند.

گودرزی سپس با تأکید بر اینکه هنرمندان تئاتر امروزه با بی مهری و بی تفاوتی و بی عملی مواجهند متذکر شد: من بسیار متأسفم که بسیاری از چهره های برجسته هنر تئاتر حتی توان تأمین کرایه خانه خود را ندارند اما هیچ کسی نیست که آن ها را در این وانفسا مدد کند.

وی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما بهتر است چه شخصی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شود اظهار داشت: وزیر ارشاد نماینده قشر فرهنگ و هنر است؛ برای من فرقی ندارد که چه فردی این پست مهم را بر عهده می گیرد آنچه برایم مهم است اینکه او باید خود را موظف به پاسخگویی کند. مدیران نباید وعده های فریبنده بدهند و به فکر ظاهرسازی و عکس گرفتن با هنرمندان باشند! قطعاً جایگاه یک مدیر در ویترین نیست و من امیدوارم دولتمردان جدید بر خلاف مسئولان سال های اخیر در پی ظاهرسازی و شوآف نباشند.

گودرزی در پایان این گفتگو افزود: بنده امیدوارم آیت الله رئیسی با مشاوره هایی که از مشاوران شان می گیرند فردی اصلح را برای اداره حوزه فرهنگ و هنر کشور معرفی نمایند، فردی که زینت المجالس نباشد و متعهدانه و جهادی پا در میدان بگذارد و حوزه فرهنگی و هنری کشور را از فلاکت فعلی نجات دهد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.