سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید/۹

فرح مرزی: ما اهالی خانه سینما، خانه داران بی خانه ایم! / جامعه اصناف هیچ تعریفی در زندگی ما ندارد

نوید فرح مرزی

سینماپرس: نوید فرح مرزی عضو ۲ انجمن «چهره پردازان» و «طراحان فنی و مجریان صحنه» خانه سینما در خصوص ۸ سال فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید که با شوآف بازگشایی خانه سینما در سال ۱۳۹۲ همراه بود گفت: ما اهالی خانه سینما، خانه داران بی خانه ایم!؛ کسانی که با ما برای رفاه و تأمین معاش و حمایت های صنفی پیمان بستند باید وفای به عهد کرده و ما را در این وانفسا تنها و ناامید رها نکنند.

طراح چهره پردازی فیلم های «میگرن» و «بی خود و بی جهت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جامعه اصناف هیچ تعریفی در زندگی ما ندارد؛ ما اعضای خانه سینمایی هستیم که قرار است پناهگاه مان وزارت کار باشد اما پرسش اینجا است که دست یاری وزارت کار تا به امروز چه گلی در باغچه حیاط خانه سینما کاشته است؟

وی ادامه داد: ما اسماً خانه ای داریم و در آنجا دور هم جمع هستیم اما در حیاط این خانه مان هیچ گلی وجود ندارد و همین باعث شده تا ما فقط بتوانیم نسبت به وضعیت موجود و بی سر و سامانی جامعه اصناف سینمای کشور اظهار تأسف و تأثر کنیم.

فرح مرزی سپس با تأکید بر اینکه ای کاش از میان همه ارگان ها که داعیه دار دغدغه تأمین رفاه و معاش اهالی فرهنگ و هنر را به یدک می کشند بر اساس باور همدلی ما را در همان خانه خود در مسیر خود وا می نهادند اظهار داشت: ما خودمان در این مسیر سال ها است راه خود آزموده ایم. خیلی وقت ها دست های یاری کننده به دلیل آمدن از هر سویی جهت اصلی را گم می کنند از این رو بهتر است خانه سینما بدون دخالت هر نهاد دولتی و غیر دولتی به دست خود اهالی سینما اداره شود تا کار صنفی واقعی در آن صورت بگیرد.

این سینماگر در خاتمه اظهارات خود افزود: رسیدگی به مسائل صنفی، معیشتی و رفاهی اهالی سینما امروز رسما وجود خارجی ندارد؛ خانه سینما برای این بنا شد که مأمنی امن برای یکایک اهالی سینما شود و به لحاظ امنیت شغلی و حقوق رفاهی سینماگران از آن ها حمایت کند اما افسوس که این وعده های زیبا و دلنشین همگی توخالی از آب درآمدند و این نهاد هیچ گاه نتوانست مشکلات اهالی سینما را برطرف کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.