دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید/۸

بزرگمهر: طی ۸ سال گذشته خانه سینما به طور کامل تخریب شد/ ایوبی، حیدریان و انتظامی هیچ کدام در قواره ریاست سازمان سینمایی نبودند!

مهدی بزرگمهر

سینماپرس: مهدی بزرگمهر دبیر شورای مرکزی کانون آهنگسازان سینمای ایران در خصوص ۸ سال فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید که با شوآف بازگشایی خانه سینما در سال ۱۳۹۲ همراه بود گفت: طی ۸ سال گذشته خانه سینما به طور کامل تخریب شد؛ کسانی که در این ۸ سال به عنوان مدیر و مسئول در خانه سینما حضور داشتند و یا برای خانه سینما تصمیم گیری کردند ساختار این نهاد را از بین بردند و صنوف را به ویرانی کامل کشاندند به نحوی که ما امروزه حسرت تعطیلی خانه سینما را می خوریم و به خود می گوییم ای کاش همچنان این خانه تعطیل بود!

آهنگساز فیلم های سینمایی «گزارش مریم» و «ماجراهای اینترنتی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اولین رئیس سازمان سینمایی در دولت تدبیر و امید آقای ایوبی بود که اساسنامه خانه سینما را تأیید کرد و اصناف را ملزم به ارائه اساسنامه جدید نمود و قرار شد بعد از ارائه اساسنامه جدید اصناف تمام تلاش خود را به کار ببرد تا این نهاد قانونی شود اما این اتفاق هرگز رخ نداد و تنها در حد وعده و شعار باقی ماند.

وی ادامه داد: یعد از ایوبی، آقای حیدریان دیگر رئیسی بود که بر کسی ریاست سازمان سینمایی نشست؛ ایشان هم مرتب اهالی سینما را دست به سر کرد و در دوره مدیریتی ایشان بود که اصناف به غلط به سمت وزارت کار هدایت شدند! حیدریان در واقع تخریب گر اصلی خانه سینما و صنوف بود.

بزرگمهر در همین راستا یادآور شد: بعد از آن یک مطبوعات چی، یعنی آقای انتظامی ریاست سازمان سینمایی را بر عهده گرفت که هیچ شناخت و تجربه ای از سینما نداشت و به همین علت اصلاً حتی یک بار هم جواب صنوف را نداد؛ رفتار ایشان با اهالی سینما به گونه ای بود که انگار ایشان اصلاً هیچ پست و سمتی در سازمان سینمایی نداشتند. یکی از مهمترین اقدامات آقای انتظامی در تمامی این سال ها آن بود که در همایش های مختلف در ردیف اول روی صندلی بنشینند و سخنرانی کنند!

این آهنگساز مطرح تأکید کرد: آقای انتظامی حتی یک بار به خود زحمت ندادند به خانه سینما بیایند و ببینند مشکل ما در این نهاد چیست! این رفتار ضدسینمایی آقای انتظامی موجی از انتقادات را در بدنه اهالی سینمای کشور به وجود آورد و باعث شد تا ما به طور کل امیدمان را نسبت به بهبود اوضاع و شرایط از دست بدهیم.

وی در همین راستا با بیان اینکه سینمای امروز ایران نیاز به مدیری دغدغه مند، متعهد و کاربلد دارد تصریح کرد: ایوبی، حیدریان و انتظامی هیچ کدام در قواره ریاست سازمان سینمایی نبودند! این ها سینما و خانه سینما را ویران کردند و همه امید ما فقط این است که به زودی در دولت جدیدی افرادی روی کار بیایند که دغدغه سینما و حمایت از اصناف سینمایی را داشته باشند.

بزرگمهر در بخش دیگری از اظهارات خود متذکر شد: در ماده یک اساسنامه خانه سینما نوشته شده وزارت ارشاد موظف است صنوف را قانونی کند؛ این سندیت دارد! اما به جای قانونی کردن اصناف سینمایی در این سال ها باندهایی در خانه سینما تشکیل شد که کلاً صنوف را تخریب کردند، ساختار خانه سینما را تخریب کردند. همانطور که پیش از این تأکید کردم ما حسرت ۸ سال پیش را می خوریم که خانه سینما بسته بود و این بسته بودن برای همه ما بهتر بود.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: در این ۸ سال کاری کردند که صنوف نابود شود. بیمه تخریب شد. بیمه تکمیلی فایده نداشت. در این ۸ سال با ندانم کاری برای تمام اعضای خانه سینما پرونده مالیاتی درست کردند که ظلم بزرگی در حق اعضای خانه سینما بود. همه کسانی که در این سال ها در خانه سینما پست و مقام داشتند آب را گل آلود کردند تا خودشان و نزدیکان شان از همه مواهب بهره ببرند. بنده معتقدم قوه قضائیه باید هرچه سریع تر نسبت به مسائل پشت پرده خانه سینما ورود پیدا کند و تمام بی تدبیری ها و ایجاد ناامیدی های دولت «تدبیر و امید» را التیام بخشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.