دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

راهکار تحقق شعار سال در سینما و تلویزیون/۶

حر: لازمه تحقق شعار سال در حوزه فرهنگ و هنر تشکیل یک اتاق فکر با حضور هنرمندان انقلابی، متعهد و ولایتمدار است/ انحلال شورای عالی سینما توسط روحانی ضربات جدی به هنرهفتم وارد کرد

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: لازمه تحقق شعار سال در حوزه فرهنگ و هنر تشکیل یک اتاق فکر با حضور هنرمندان انقلابی، متعهد و ولایتمدار است و از این رو باید اعضای هیأت اسلامی هنرمندان، حوزه هنری و... کنار هم بنشینند، مشکلات و موانع موجود را بررسی کنند و تمام اهتمام خود را به کار ببندند تا شعار سال در حوزه سینما و تلویزیون تحقق پیدا کند.

کارگردان فیلم سینمایی «شمارش معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه ما امروزه ضعف های بسیاری در حوزه های مختلف کشور به خصوص حوزه فرهنگی و هنری داریم که باید هرچه سریع تر درصدد برطرف کردن آن باشیم. ما باید به افق دید رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب برسیم. نکته مهم آنجا است که یکی از دغدغه های اصلی ایشان بحث فرهنگی است که متأسفانه همواره این حوزه مهم با بی مهری مواجه شده است.

وی ادامه داد: ما باید ضعف ها و موانع موجود در حوزه فرهنگی و هنری را بررسی کنیم و با ارائه راهکار و همت جهادی تمام توان خود را به کار ببریم تا ان شاالله تا پایان سال ۱۴۰۰ شعار ارزشمند «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» را در سینما تحقق بخشیم.

این سینماگر خاطرنشان کرد: ما امروزه شرایط اجتماعی ناهنجاری داریم که اصل آن از وادادگی فرهنگی ناشی می شود. در سینما و تلویزیون و تئاتر هرآنچه شاهدیم یک وادادگی فرهنگی در مقابل غربی ها است و متأسفانه مدیرانی که کعبه آمال شان غرب و فرهنگ غربی است باعث این اتفاق تلخ و دردآور شده اند.

حر سپس با بیان اینکه ما باید برای تحقق شعار سال روحیه ملی و جهادی که به پیشرفت جامعه می انجامد را در میان مردم و به ویژه نسل جوان تقویت کنیم اظهار داشت: در سینمای امروز کشور هیچ راهبرد استراتژیکی وجود ندارد. مدیران سینمایی طی سال های اخیر تا توانسته اند سینمای کشور را به کجراهه و سرابی بدشگون هدایت کرده اند که ما نباید اجازه دهیم این رخداد تلخ بیش از گذشته پیشروی کند.

کارگردان فیلم سینمایی «ما ایستاده ایم» با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بارها در تریبون های شان رسماً اعلام کرده اند مانع حضور نیروهای انقلابی و ولایتمدار در حوزه فرهنگی شده  اند تصریح کرد: این بسیار تلخ و دردآور است که ما شاهدیم دشمنان مان با شوق و ذوق و خوشحالی از وضعیت موجود در حوزه فرهنگ و هنر و بالاخص سینمای کشور ابراز شادمانی می کنند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: انحلال شورای عالی سینما توسط روحانی ضربات جدی به هنرهفتم وارد کرد؛ شورای عالی سینما که در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد و ریاست جواد شمقدری در سازمان سینمایی تأسیس شد اتفاق بسیار نیکویی بود که داشته ها و کمبودهای سینمای کشور در آن بحث و بررسی می شد اما از آنجا که دولت های یازدهم و دوازدهم به مسائل فرهنگی اهمیتی نشان نمی دادند این اتفاق خجسته به تعطیلی کشانده شد.

حر در خاتمه این گفتگو افزود: بنده امیدوارم با اهتمام جهادی هنرمندان متعهد و انقلابی هرچه سریع تر شاهد تشکیل یک جلسه با حضور حداکثری اعضای هیأت اسلامی هنرمندان باشیم تا ان شاالله ما پیش قدم رفع موانع موجود در سینمای کشور شویم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.