دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

راهکار تحقق شعار سال در سینما و تلویزیون/۱

سیدزاده: کارشکنی ها و ایجاد موانع همواره باعث عدم تولید فیلم های درخشان ارزشی و انقلابی می شوند/ مردم در انتخابات فردی انقلابی و ولایتمدار را برگزینند

سیدسعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در پی نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: بنده معتقدم نامگذاری امسال با دلی پر درد از عملکرد همه ما توسط حضرت آقا صورت گرفت؛ ایشان هرچه فریاد زدند هیچ گوش شنوایی برای شنیدن فرمایشات شان نبود. رهبر معظم انقلاب فقط در خصوص علم و صنعت و شوق تولید این دغدغه را نداشتند حضرت آقا در تمامی حوزه ها مشکل را احساس کردند و فریاد برآوردند و حالا همه ما باید دست در دست هم بدهیم و شعار سال را تحقق بخشیم. متأسفانه کارشکنی ها و ایجاد موانع همواره باعث عدم تولید فیلم های درخشان ارزشی و انقلابی می شوند و این بسیار تلخ و متأثرکننده است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «مرزی برای زندگی» و «خداحافظ رفیق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پشتیبانی از تولید و مانع زدایی در چرخه تولید در سینما بسیار پرمعنا است چون بنده حداقل در حدود ۳۰ سال سابقه حرفه ای در سینما و هنر و مدیریت هنری و میدان عمل از نزدیک دیده ام چه اتفاقاتی در عرصه تولید صورت می گیرد و چه کارهای درخشانی قرار بوده تولید شود اما به دلیل کارشکنی ها و ایجاد موانع به مرحله تولید نرسیدند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم حضرت آقا این بار با تعیین این شعار آخرین فریادشان را زدند و وای بر مایی که بر مسند امور هستیم و نخواهیم بفهمیم. البته بی تردید کسانی که نفهم هستند هرگز نخواهند فهمید چون عارضه ای جز بی شعوری را به همراه ندارند. افراد بی شعور قطعاً نمی فهمند چه باید بکنند. وقتی بیماری شان حاد تر می شود دیگر نمی خواهند بفهمند!

این سینماگر سپس با بیان اینکه بی شعوری و نفهمی در عرصه فرهنگ و هنر کشور ما زیاد است اظهار داشت: این بی شعوری به حدی است که در عرصه هنر به ندرت می توان نگاه سالم پیدا کرد و به دلیل مفسده هایی که در این حوزه وجود دارد اکثریت به سمتی می روند که آثار فاسد بسازند و جامعه را به سمتی هدایت کنند که از مفسده سیراب شوند.

سیدزاده در همین راستا تصریح کرد: این اتفاق در حالی است که اصل انقلاب ما برای رشد بشریت و بزرگ کردن انسان بود، این انقلاب برای آن بود که انسان را از حضیض به اوج ببرد. اما آثاری که به اسم کالای فرهنگی امروزه در جمهوری اسلامی ایران تولید می شود انسان را به حضیض ذلت می رساند.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر به فرمایش آقا توجه کنیم باید یک انقلاب در عرصه فرهنگ به وجود آوریم. مدیران فرهنگی باید گندزدایی شوند و کسانی روی کار بیایند که هدف شان ارتقای انسان خدایی باشد. وقتی این گندزدایی صورت گیرد هم پشتیبانی از تولیدات می شود هم موانع برداشته می شود و ما می توانیم در یک زمان معین و برنامه ریزی شده به شرایطی برسیم که حرکت به بالا داشته باشیم. پس بی تردید ما در گام نخست برای رسیدن به این هدف متعالی باید لجن ها را که مانع اصلی حرکت مان هستند از سر راه برداریم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «زیباتر از زندگی» و «شب به خیر فرمانده» در خاتمه این گفتگو افزود: مردم برای تحقق شعار سال در انتخابات ریاست جمهوری فردی انقلابی و ولایتمدار را برگزینند؛ امیدوارم در سال جدید مردم شریف و انقلابی و ولایتمدار ما انتخابی بکنند که خواسته به حق ولی امر مسلمین را پاسخگو باشد و به گونه ای عمل کنند که شاهد آفت زدایی اساسی در کل نظام باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.