یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

بحران در هنرهفتم، چالش های کرونایی و سردرگمی سینماگران/۶

رخام: مسأله ای که باعث اوضاع بغرنج در سینما شده عدم توزیع عادلانه و مناسب جایگاه شغلی است/ اغلب هنرمندان حرفه ای و پیشکسوت در بیکاری مطلق به سر می برند!

فیلم سینمایی سرعت-شراره رخام

سینماپرس: شراره رخام بازیگر سینما و تلویزیون در پی بحران های عدیده به وجود آمده در سینما، استمرار چالش های کرونایی، انفعال مدیران و سردرگمی سینماگران گفت: مسأله ای که باعث اوضاع بغرنج در سینما شده عدم توزیع عادلانه و مناسب جایگاه شغلی است و نمی توان تنها ویروس کرونا را مقصر و مسبب این اوضاع و احوال اسفبار دانست!

بازیگر فیلم های سینمایی «چشمان سیاه» و «دختران انتظار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه مدت های مدیدی است که نه تنها در سینما و تلویزیون که در سایر حرفه ها و صنوف شاهد بحرانی جدی هستیم، بحرانی که بی تدبیری مدیران در بخش های مختلف کشور سبب ساز آن شده است.

وی ادامه داد: در سینما هم مانند سایر حرفه ها و مشاغل از آنجا که هیچ استاندارد و قاعده ای وجود ندارد شاهد اوضاع بسیار اسفبار و ناراحت کننده ای هستیم و تا زمانی که مدیران سینمایی اهتمامی برای برون رفت از این شرایط و رفتن به سمت استاندارسازی و قاعده مندی نداشته باشند اوضاع همین خواهد بود!

این سینماگر سپس با انتقاد از حضور افراد بی تخصص و بی تجربه در دنیای سینما اظهار داشت:در همه جای دنیا یک هنرمند باید با رزومه و تحصیلات و تجربه وارد میدان شود اما در کشور ما این گونه نیست. متأسفانه مدت ها است ما شاهدیم شب صبح می شود و یکباره یک خانمی می آید نقش اول را در سینما و یا تلویزیون بازی می کند و بعد سر از کشور دیگری در می آورد و ارزش ها و فرهنگ ملی ما را به سخره می گیرد.

رخام خاطرنشان کرد: این اتفاقات به دلیل آن است که این بازیگر مراحل استاندارد را رد نکرده و طبیعتاً وقتی پررنگ می شود فکر می کند هر کاری را می تواند انجام دهد. این باعث تأسف است که در سینما و تلویزیون کشور جا برای کسانی که سال ها زحمت کشیدند و تحصیلات داشتند باز نمی شود و افراد در جای درست خود نیستند و همین باعث بیکاری و کم کاری و مشکلات عدیده معیشتی می شود.

وی متذکر شد: اغلب هنرمندان حرفه ای و پیشکسوت در بیکاری مطلق به سر می برند! تعداد بازیگرانی که تولیدات را پر می کنند محدود هستند. این اشتباه است. مردم  از اینکه فقط تعداد اندکی بازیگر را در همه آثار سینمایی، تلویزیونی و نمایش خانگی می بینند خسته و دلزده می شوند و از سوی دیگر واژه «امنیت شغلی» هم رسماً در سینمای ما مانند یک رویا است!

بازیگر فیلم های سینمایی «غوغا» و «عروس کاغذی» در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم به زودی در سینمای کشور شاهد توزیع عادلانه توأم با نظارت درست مسئولان فرهنگی باشیم و اجازه ندهیم هر کسی از گرد راه نرسیده به عنوان هنرمند امکان حضور در پروژه های متعدد را داشته باشد. ما باید دست در دست هم دهیم و مشکلات ریشه ای و دامنه دار موجود در سینمای کشور اصلاح کنیم تا شاید از این رهگذر کمی اوضاع و احوال فرهنگ و هنر کشور دچار بهبود شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.