یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶

سریال‌های نوروزس سیما در بهار ۱۴۰۰؛

از «هشت آباد» شبکه سه تا «هم‌بازی» شبکه دو و «نون. خ ۳» و «پایتخت» شبکه یک

برنامه‌های نوروزی تلویزیون

سینماپرس: شبکه‌های مختلف سیما مشغول تصویربرداری سریال‌های نوروزی خود هستند که این مجموعه‌ها در لوکیشن‌های مختلفی از مشهد گرفته تا شمال کشور و نیز تهران درحال ضبط هستند.

به گزارش سینماپرس، سریال‌های نوروزی سیما برای بهار ۱۴۰۰ روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارند و همگی نیز در زمان مناسب به جدول پخش این ایام خواهند رسید. سریال‌های درنظرگرفته از ماه‌ها پیش در دست ساخت و تصویربرداری قرار گرفته‌اند و شاید به جز سریال «هم‌بازی»، سه مجموعه دیگر روزهای پایانی تصویربرداری را مشغول ضبط دارند.

هم‌اکنون سریال‌های «نون. خ ۳»، «هم‌بازی»، «بوتیمار» و «هشت‌آباد» برای نوروز ۱۴۰۰ درحال ساخت و ضبط هستند که برخی از آنان بر سر قطعیت شبکه نیز تعیین تکلیف شده‌اند اما دو سریال بین شبکه سه و پنج، شاید به قید قرعه و یا میزان مخاطب‌پذیری دست به دست شوند.

شبکه سه و پنج سیما؛ رقابت بر سر دو گزینه

شبکه سه سیما از مدت‌ها قبل سریال «هشت آباد» را با عنوان اولیه «نوروز رنگی» و به کارگردانی علی مسعودی (مشهدی) جلوی دوربین برد تا دوباره مخاطبان علاقه‌مند به فضای کمدی را به سمت خود بکشد. این سریال آبان‌ماه در شهر مشهد کلید خورد و هم‌اکنون نیز ادامه ضبط خود را در این شهر ادامه می‌دهد.

این مجموعه به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان، سریالی طنز است که جواد خواجوی، بازیگر مشهدی و چهره معروف فضای مجازی نقش اصلی آن را برعهده دارد که با نقش‌آفرینی او و جمعی دیگر از بازیگران بومی مشهد ساخته می‌شود.

سریال هشت آباد

«هشت‌آباد» روایتگر دورانی از سال‌های میانی دهه ۶۰ است که قصه‌هایی طنز برگرفته از تجارب شخصی و خاطرات نوجوانی علی مسعودی، نویسنده و طنزپرداز کشورمان را طراحی و روی آنتن ایام نوروز خواهد برد.

اکبر تحویلیان در گفت‌وگو با آنا و درباره تکلیف «هشت‌آباد» برای پخش از شبکه سه یا شبکه‌های جایگزین در نوروز ۱۴۰۰گفته است: ما سریال را برای سیمافیلم می‌سازیم و خب من تولیدکننده نمی‌توانم مشخص کنم که کار را به کدام شبکه بدهند. الان هم مشخص نیست که «هشت‌آباد» در کنداکتور کدام شبکه قرار گیرد. خود سیمافیلم و صداوسیماست که به انتخاب مشترکی خواهند رسید.

وی اعلام کرد: نمی‌توان با قطعیت بگویم که شبکه سه آن را پخش می‌کند یا به شبکه دیگری خواهد سپرد، ولی ما سریال را برای نوروز و در ۲۰ قسمت آماده می‌کنیم. تمام لوکیشن‌ها نیز همچنان در شهر مشهد در نظر گرفته شده و البته در جاهای مختلف شهر در حال تغییر است.

سریال هشت آباد

در این مجموعه جواد خواجوی نقش اصلی را برعهده دارد. در کنار جمعی از هنرمندان بومی مشهد بازیگرانی همچون رابعه اسکویی، یوسف تیموری، داریوش سلیمی و هادی عامل هاشمی نیز در این سریال جلوی دوربین رفته‌اند.

«بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده نیز گزینه دیگر شبکه سه سیما برای کنداکتور ساعت ۲۰:۴۵ نوروز ۱۴۰۰ است که اخیرا در لوکیشن‌های تهرانپارس درحال تصویربرداری است.

به گفته مهران مهام تهیه کننده این سریال تلویزیونی؛ گروه بعد از سه ماه تصویربرداری در ساحل دریای خزر و لوکیشن های مختلف استان مازندران ادامه کار را از بهمن در تهران پی می‌گیرند و بعد از آن گروه دوباره برای ضبط چند سکانس باقی مانده راهی شمال و شهر نوشهر خواهد شد.

مهام گفته است: تجربه کار با بازیگران مازندران که همگی استعدادهای ناب و کاربلدی بودند اتفاق متفاوتی در این سریال بود که امیدوارم نتیجه‌اش نظر مخاطبان نوروز  ۱۴۰۰ را جلب کند. تمام تلاشمان این است که بتوانیم حداقل برای لحظاتی فضای خانه‌های هموطنانمان را در نوروز مفرح سازیم.

سریال بوتیمار

حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، اشکان اشتیاق، سارا مقربی، ندا کوهی، علیرضا درویش، سلمان خطی، ملیحه بقایی، حسین توهمی، سامی غریبی و دانیال جعفری بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند.

احتمالا یکی از این دو سریال روانه آنتن شبکه پنج سیما در ایام نوروز ۱۴۰۰ خواهد شد.

شبکه دو سیما؛ «هم‌بازی»

سریال «هم‌بازی» به کارگردانی سروش محمدزاده برای پخش در ایام نوروز از شبکه دو سیما آماده می‌شود که پس از شروع تصویربرداری در روزهای ابتدایی دی‌ماه، تاکنون بازیگرانی همچون مریم مومن و حسین مهری، همایون ارشادی، نیلوفر کوخانی، محیا دهقانی، رؤیا جاویدنیا و محمد حیدری جلوی دوربین آن رفته‌اند.

هم‌اکنون دو گروه تصویربرداری در تهران مشغول ضبط تصاویر مجموعه هستند؛ ضمن اینکه قبلتر نیز دیبا زاهدی، کامران تفتی، حسین مهری، مریم مؤمن، آتیلا پسیانی علیرضا استادی، امیر کاظمی، خیام وقار، پادینا کیانی و زهره نعیمی وارد این مجموعه شده بودند.

سریال هم بازی

«هم‌بازی» ملودرام عاشقانه‌ای است که سعی دارد در فضایی جدید با قصه‌ای اجتماعی به روابط جوانان اشتغال و هویت نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

عوامل این سریال عبارتند از؛ کارگردان: سروش محمدزاده، تهیه‌کننده: نوید محمودی، نویسنده: وحید حسن‌زاده و مریم اسمی خانی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، تدوین: نیما جعفری جوزانی، صدابردار: سعید بجنوردی، آهنگساز ابوالفضل فراز، کارگردان گروه دو شکیل مظفری، صداگذار: حسین قورچیان، طراح چهره‌پردازی: محمود دهقانی، مدیر تولید: علیرضا باقربیگی، سیاوش رمضانلو، طراح صحنه: احمد عبدالهی، طراح لباس: زهره سلطانی، برنامه ریز: نوشین شکری، دستیار کارگردان مهرداد نژاد، منشی صحنه: فروغ غیاثوند مهلا معصومی نژاد.

این سریال طبق معمول ساعت ۲۱:۳۰ در جدول شبکه دو سیما قرار می‌گیرد.

شبکه یک سیما؛ «نون. خ ۳» و «پایتخت»

سعید آقاخانی تصویربرداری فصل سوم از سریال طنز «نون. خ» به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی از اواسط مهرماه در تهران آغاز کرد تا آن را در ۱۶ قسمت برای پخش در نوروز سال آینده  از شبکه اول سیما آماده کند. این مجموعه روزهای پایان تصویربرداری خود را پشت سر می‌گذارد

سعید آقاخانی، کارگردان این مجموعه پیش از این گفته گفت: فصل سوم «نون. خ» ادامه داستان فصل دوم هست و در این فصل ما علاوه بر نمایش زیبایی‌های استان کرمانشاه و استان کردستان، مهاباد و بخش‌های کردنشین استان آذربایجان را هم به تصویر کشاندیم. همچنین در این سری جدید تمرکز ما بر روی تولید محصولات دارویی است و این شغل را معرفی کردیم.

نون خ 3

او تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که در نوروز سال ۱۴۰۰ مردم ساعت و لحظات خوشی را با این سریال سپری کنند و امیدوارم بتوانیم مردم را بیشتر بخندانیم درواقع روز مرگ ما زمانی است که بیننده به سربال ما نخندد و تلاش ما این است که مردم را شاد کنیم.

به گفته این کارگردان؛ «نون. خ ۳» اولین سریالی است که بازیگران با ماسک مقابل دوربین رفتند و از آنجا که یکی از شخصیت‌های این سریال بر اساس قصه به کرونا مبتلا شده است بنابراین ما علاوه بر اینکه به موضوع کرونا پرداختیم، تمام صحنه‌ها را با ماسک مقابل دوربین رفته‌ایم.

نون خ 3

گفتنی است در «نون. خ۳» در کنار سعید آقاخانی بازیگران دیگری همچون علی صادقی، سیروس میمنت، شقایق دهقان، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، یدالله شادمانی، ندا قاسمی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، شیدا یوسفی، صهبا شرافتی، هدی استواری، آتنا مهیاری، کاظم نوربخش، ماشاءالله وروایی، سیروس سپهری، یوسف کرمی، رضا رشیدی، سید حسین موسوی، سیروس حسینی‌فر، علی اخوان، افشین ملکی، نارین ایوبی، شقایق فتاحی و ... ایفای نقش می‌کنند.

این سریال در نوروز ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۵ در کنداکتور شبکه یک سیما قرار خواهد گرفت.

مخاطبان سیما دو قسمت باقی‌مانده از «پایتخت ۶» به کارگردانی سیروس مقدم را نیز در نوروز ۱۴۰۰ به تماشا خواهند نشست. این دو قسمت ۲۵ بهمن‌ماه کلید خورده و در لوکیشن‌های مازندران نیز به تولید می‌رسد. البته درحال حاضر زمان دقیقی برای پخش این دو قسمت مشخص نشده اما قطعا برای جدول پخش نوروز در نظر گرفته شده است.

الهام غفوری تهیه‌کننده‌ سریال اعلام کرده است: سال گذشته به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا، تولید و پخش فصل ۶ «پایتخت» ناتمام ماند و ما بر خود وظیفه دانستیم که حتماً ۲ قسمت پایانی «پایتخت ۶» را تولید و پخش کنیم تا پرونده‌ این فصل بسته شود.

سریال پایتخت

برخی عوامل این ۲ قسمت عبارتند از؛ طراح و سرپرست فیلمنامه و مشاور کارگردان و بازیگردان: محسن تنابنده، نویسنده: محمد تنابنده، مدیر تولید: محمود اتحادی، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سکوت، تدوین: خشایار موحدیان، سعید سیاحی، آهنگساز: آریا عظیمی‌نژاد، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: فرید ناظر فصیحی، مدیر صدابرداری: امیر پرتوزاده، طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی، طراح گریم: مجید اسکندری، جانشین تولید: محمدرضا آهی... ی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.