جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

در برنامه «نقد سینما» عنوان شد؛

منتظری: بودجه جشنواره در بحران کرونا باید به صنوف ضعیف خانه سینما اختصاص داده می شد/ امیدوارم برگزاری این رویداد باعث خیز پیک چهارم کرونا نشود!

رضا منتظری برنامه نقد سینما

سینماپرس: در ویژه برنامه «نقد سینما» سیدرضا منتظری از سینماپرس همراه با سمیه مردانی از شبکه خبر با اجرای علیرضا مرادی در خصوص برخی مسائل مهم روز سینمای کشور از جمله عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جشنواره فیلم فجر، سطح کیفی پایین آثار حاضر در جشنواره و... گفتگو کردند. منتظری در بخشی از این گفتگو اظهار داشت: بودجه جشنواره در بحران کرونا باید به صنوف ضعیف خانه سینما اختصاص داده می شد؛ بسیاری از سینماگران مدت ها است بیکار و محتاج ۱۰۰ هزار تومان پول هستند اما کسی به فریاد آن ها نمی رسد!

به گزارش سینماپرس اهم اظهارات شرکت کنندگان در برنامه پخش شده جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ برنامه «نقد سینما» در ذیل این مطلب گردآوری شده است.

منتظری در ابتدای این برنامه اظهار داشت: شیوه برگزاری جشنواره فجر غلط است؛ من تلاش دوستان دست اندرکار جشنواره را زیر سوأل نمی برم و می دانم همه کوشش شان را می کنند تا آسیب ها به حداقل برسد. یکی از نکات خوبی که امسال تجربه اش را کسب کردیم این بود که می شود با ۲۰۰ نفر خبرنگار جشنواره را برگزار کرد و امیدوارم این رویه برای سال های آتی حفظ شود. رسانه های اصلی در اینجا حضور دارند و کار می کنند. رمق جشنواره به شلوغی نیست و این یک قاعده استاندارد است و ما الآن فضای خوبی را داریم و نباید دوباره در سال های آتی شاهد حضور افراد غیرمرتبط به عنوان خبرنگار در این رویداد باشیم.

وی افزود: طی روزهای اول برگزاری جشنواره اتفاقاتی در برج میلاد افتاد که انتقادات جدی اهالی سینما، رسانه و عموم مردم را در پی داشت؛ پروتکل های بهداشتی در جشنواره رعایت نشد که البته دو تن از سبب سازان این اتفاق که جزو سلبریتی ها بودند از مردم بابت رفتارشان عذرخواهی کردند. اما همه مشکلات فقط رفتار آن ها نبود، من این مسأله را بارها مطرح کردم که بعد از نشست فیلم ها خبرنگاران می خواهند مصاحبه بگیرند آنجا فاصله گذاری اجتماعی به هیچ وجه رعایت نمی شود، مسئولان برگزارکننده جشنواره هم به همین علت اجازه دسترسی خبرنگاران به هنرمندان را نمی دهند و این اتفاق انتقاد جدی خبرنگاران را در پی داشته و مرتب سوأل می کنند پس ما برای چه چیزی در جشنواره حضور داریم؟

منتظری خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره در بحران کرونا نیاز به بررسی پیچیده و جدی تر داشت و دست اندرکاران نباید به صورت باری به هر جهت دست به برگزاری این رویداد می زدند. اینکه بعد از برگزاری تازه یادشان می افتد که مشکلات را یکی یکی حل کنند غلط است.

مردانی نیز به کاهش برنامه سازی صدا و سیما اشاره کرد و گفت: ما از عوامل فیلم ها نمی توانیم مصاحبه بگیریم. مسئولان جشنواره هنرمندان را می برند و ما نمی توانیم با آن ها گفتگو داشته باشیم.

منتظری تأکید کرد: این روزها برخی افراد از بنده و امثال بنده سوأل می کنند شما اگر به برگزاری جشنواره در بحران کرونا انتقاد دارید چرا در جشنواره حضور دارید؟ باید به آن ها بگویم من مخالف سرسخت برگزاری جشنواره بوده، هستم و خواهم بود اما به عنوان یک رسانه که رسالت دارم و باید چشم بینا و گوش شنوایی برای مردم باشم نمی توانم حضور پیدا نکنم کسی که برگزار می کند اشتباه می کند و ما باید شیوه مطالبه گری مان را تغییر دهیم. اکثر دوستانی که در اینجا حضور دارند مجبورند در غیر این صورت شغل شان را از دست می دهند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در بهار سال ۱۴۰۰ می توانست به صورت ادغام شده با جشنواره جهانی برگزار شود. به هر حال خوشبختانه واکسن دارد می آید و مسئولان وعده می دهند به زودی بحران کرونا کمتر خواهد شد.

منتظری متذکر شد: امیدوارم برگزاری این رویداد باعث خیز پیک چهارم کرونا نشود! امیدوارم یک ماه دیگر همه حامیان برگزاری جشنواره را پشیمان از حمایت شان نبینیم و امیدوارم جشنواره باعث خیز پیک چهارم کرونا نشود مسئولان مرتب تذکر می دهند با اوضاع شکننده ای در سطح کشور روبرو هستیم و از این رو برگزاری جشنواره در این ایام اشتباه صرف بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.