دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰

مسافرآستانه:

پذیرش دبیری جشنواره ادای دین به گروه‌های تئاتری بود

حسین مسافر آستانه در نشست خبری سومین جشنواره فیلم ویدئویی«یاس»

سینماپرس: دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر پذیرش این مسئولیت را صرفا به دلیل ادای دین به فعالان حوزه تئاتر و کسانی دانست که کار خود را برای اجرای صحنه، آماده کرده اند.

به گزارش سینماپرس، حسین مسافر آستانه با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه «شب چراغ» که بمناسبت جشنواره تئاتر فجر روانه آنتن رادیو گفت‌وگو شد، با اشاره به اینکه پیش از تصمیم گیری برای برپایی این جشنواره نسبت به عدم پذیرش چنین مسندی از سوی فعالان تئاتر، احساس خطر کرده است، اظهار کرد: تصور می کردم اگر این جشنواره برگزار نشود، فرصت اندک باقی مانده در این شرایط سخت را از دست خواهیم داد.

وی افزود: مشخص نیست دیگر چه زمانی فرصت اجرای تئاتر را بیابیم و می دانستم بسیاری از بچه های جوان تئاتری، تلاش بسیاری کرده اند؛ هرچند عده بسیاری سلامت خود را ارجح دانسته و با این برهه کرونایی کنار نیامده اند.

مسافر آستانه ادامه داد: نمی دانستم تکلیف آن هایی که کار خود را آماده کرده اند، چیست. آن ها زحمت بسیاری کشیده اند تا اثری را به اجرا نزدیک کنند که اگر این جشنواره برگزار نمی شد، زحمات این بچه ها نادیده گرفته می شد.

وی گفت: وقتی پیشنهاد دبیری را شنیدم، ابتدا مخالفت کردم و قول دادم دنبال کسی خواهم گشت تا این مسئولیت را بپذیرد، اما موفق نشدم و در نهایت احساس وظیفه کردم که نسبت به عملکرد بچه های تئاترِ تهران و شهرستان بی تفاوت نباشم.

مسافر آستانه افزود: فراموش کردم که قرار است دیگر مسئولیتی داشته باشم و احساس وظیفه مرا وادار کرد چنین مسئولیتی را علی رغم برنامه ریزیِ دیگری برای زندگی ام، بپذیرم.

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد: درآغاز نمی دانستم چه کار باید بکنم؛ با افراد بسیاری از جمله اساتید مشورت کردم و بعد از مدت ها به این نتیجه قطعی رسیدم که می توان جشنواره را بصورت اینترنتی برگزار کرد و بر همین منوال برنامه ریزی ها را آغاز کردیم.

مسافر آستانه با اشاره به کاستن از حجمِ عددی بسیاری از کارکنان با سابقه در جشنواره تئاتر فجر، گفت: این کار را از آغاز تا کنون با ۴ نفر از دوستان پیش برده ایم؛ چراکه در وهله اول می خواستیم شرایط کرونایی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: هر نفر چندین مسئولیت را به دوش کشیدیم اما دبیرخانه را شلوغ نکردیم تا کسی در معرض بیماری قرار نگیرد و احدی به مخاطره نیفتد.

مسافر آستانه گفت: تمام برنامه ها بگونه ای ریخته شد که اولا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و سپس طوری پیش رویم که گروه ها آثار خود را ضبط شده بدست ما برسانند و یا ما به محل اجرا رفته و کارها را ضبط کنیم.

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به رادیو گفت‌وگو گفت: بسیاری از فعالان جامعه تئاتر هنوز با این تکنیک کنار نیامده اند؛ گرچه چنین حرکتی قبل از کرونا در بسیاری کشورها آغاز شده بود و بخش مهمی از پلتفرم های مجازی، اختصاصا به تئاتر می پردازند.

مسافر آستانه خاطرنشان کرد: ما همچنان درگیر تعاریفی از تئاتر هستیم و آن را زنده می خواهیم تا نفس به نفس تماشاگر اجرا شود و البته همه این تعاریف هم صحیح و به جاست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.