جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

گفتگو با رکورددار طراحی جلوه های ویژه در جشنواره فیلم فجر؛

آقابیک: جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران در حال پیشرفت است/ گرفتن سیمرغ برایم لذتی آنی دارد!

آرش آقابیک

سینماپرس: آرش آقابیک طراح جلوه های ویژه جوان سینمای ایران گفت: امسال با ۶ فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارم که معتقدم برای ۳ فیلم «بی همه چیز»، «روشن» و «ابلق» شانس دریافت سیمرغ بلورین دارم هرچند که هرگز برای سیمرغ و جایزه گرفتن کار نمی کنم و عشق من خدمت به سینما و هنر صنعت جلوه های ویژه میدانی است و خوشحالم که جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران در حال پیشرفت است.

برنده سیمرغ بلورین بهترین طراحی جلوه های ویژه برای فیلم های سینمایی «رگ خواب» و «خفگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده امسال با ۶ فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار، «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی، «روشن» به کارگردانی سیدروح الله حجازی، «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی، «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی و «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ زاده در جشنواره فیلم فجر حضور دارم.

وی ادامه داد: البته این ۶ فیلم بنده تنها از میان ۱۶ فیلمی است که قرار است در جشنواره نمایش داده شوند و اگر از میان کل فیلم های جشنواره بخواهم عنوان کنم تعداد کارهایی که انجام دادم بسیار بالاتر است و بخش اعظمی از فیلم ها را شامل می شود.

این سینماگر سپس به مهمترین فیلم هایش در این دوره جشنواره اشاره کرد و گفت: «بی همه چیز» باب میلم بود و کار جلوه های ویژه اش به نظرم عالی شد. این فیلم بیگ پروداکشن بود در خیلی از سکانس ها فضاسازی عجیب داشتیم که تمام تلاشم را به کار بردم تا صنعتی شدن جلوه های ویژه میدانی را در آن نشان دهم.

وی ادامه داد: معتقدم ما باید در سینما پوست بیندازیم؛ من در حدی که توانم بوده به این سمت رفتم که اتفاق نویی را رقم بزنم و معتقدم «بی همه چیز» در بخش جلوه های ویژه یک اتفاق ویژه در سینما محسوب می شود.

آقابیک خاطرنشان کرد: فیلم «روشن» را هم بسیار دوست دارم. ما در این فیلم سکانس هایی داشتیم که شامل بارش برف سنگین بود و چون برفی نبارید تمامی فضای برفی فیلم را ساختیم. ما با این اثر ثابت کردیم از این پس همه نویسندگان می توانند با خیال راحت هر فضایی که به ذهن شان می رسد را خلق کنند و ما آن فضا را با جلوه های ویژه به وجود می آوریم. من امیدوارم این ۲ فیلم به خوبی دیده شود و همه متوجه شوند که فضاسازی ها کار بنده است چرا که اینقدر طبیعی است که همه فکر می کنند داستان در آن فضا فیلمبرداری شده است.

طراح جلوه های ویژه فیلم های سینمایی «مسخره باز» و «سرخپوست» ادامه داد: «رمانتیسم عماد و طوبا» نیز یک فیلم جسورانه است. کاوه صباغ زاده فیلمسازی خلاق، جسور و بی پروا است که جرأت می کند ریسک کرده و دست به کارهایی بزند که پیش از این در سینما اتفاق نیفتاده است. در این فیلم ما ترکیبی از جلوه های ویژه میدانی و بدلکاری را شاهد بودیم که یک اتفاق نو در سینما محسوب می شود.

وی افزود: در فیلم های «ابلق»، «خط فرضی» و «ستاره بازی» هم سکانس هایی برای باد و باران و مه گرفتگی و طوفان شدید داشتیم که خوشبختانه خوب از کار در آمدند و رضایت کارگردانان را جلب کردند.

آقابیک در خاتمه اظهاراتش در پاسخ به این سوأل که آیا همچنان به بردن سیمرغ بلورین فکر می کند یا خیر گفت: برای من سینما مهم است من عاشق سینما هستم. من سیمرغ را برای خانواده ام و دایی ام عباس شوقی می خواستم که سینما را به من آموزش داد و یک بار سیمرغ را برای آن ها گرفتم. گرفتن سیمرغ برایم لذتی آنی دارد و زیاد به آن فکر نمی کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.