جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

فریبکاری به سبک مدیران سینمایی دولت بنفش/۴

توکلی: ای کاش همه آثار حاضر در جشنواره برای اهالی رسانه و منتقدان نمایش داده شوند

رقیه توکلی

سینماپرس: رقیه توکلی کارگردان سینما که با فیلم «مهران» در جشنواره حضور دارد با انتقاد شدید از تصمیم نمایش تنها ۱۶ فیلم کاندید شده در جشنواره فیلم فجر گفت: کاش در جشنواره هیأت انتخاب وجود داشت و همه چیز طبق روال سال های قبل پیش می رفت تا هیچ اجحافی در حق هیچ فیلمی صورت نگیرد؛ در حال حاضر بخش اعظمی از فیلم ها اسماً در جشنواره حضور دارند اما رسماً هیچ اثری از آن ها در جشنواره دیده نمی شود و حتی یک نمایش ساده برای آن ها در نظر گرفته نشده و همین باعث می شود تا بنده عنوان کنم به عنوان یک فیلمساز فریب خوردم و از دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر گله مندم!

کارگردان فیلم سینمایی «مادری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همه کسانی که فیلم های شان را با شور و اشتیاق به دفتر جشنواره ارسال کردند فریب خوردند! همه ما گول خوردیم. چطور می شود فیلم من در جشنواره حضور داشته باشد اما نمایش داده نشود؟

وی ادامه داد: نکته قابل تأمل آنجا است که تا یک شب قبل از اعلام رسمی دست اندرکاران جشنواره که یک لیست غیررسمی در رسانه ها منتشر شد نام فیلم من در فهرست بود اما به یک باره ۲ فیلم دیگر جایگزین شد و باعث شد فیلم بنده حذف شود.

توکلی با بیان اینکه فکر می کنم به علت عدم حضور چهره های سرشناس و ستاره های سینما فیلم مرا کنار گذاشته اند اظهار داشت: برای من همه بازیگرانم به مثابه ستاره بودند؛ نکته دیگر آنجا است که چند باری به بنده خبرهایی رسیده بود مبنی بر اینکه هیأت داوران از فیلم شما خوششان آمده اما به یک باره ورق برگشت و فیلم من با فیلم دیگری در لیست نهایی جا به جا شد!

این سینماگر در همین راستا افزود:  ای کاش همه آثار حاضر در جشنواره برای اهالی رسانه و منتقدان نمایش داده شوند تا آن ها بتوانند قضاوت درستی داشته باشند که کدام فیلم ها شایسته تر هستند. این به شدت ناراحت کننده است که به ما می گویند فیلم شما در جشنواره حضور دارد و ما مرتب در صفحات مجازی و... تبلیغ فیلم مان را می کنیم اما حتی یک نمایش برای آن در نظر نمی گیرند.

وی در پایان این گفتگو افزود: من خوشحالم که فیلمم در جشنواره است اما این چه جور جشنواره ای است که برگزار می شود اما فیلمی که در آن هست جز هیأت داوران برای هیچ فرد دیگری نمایش داده نمی شود؟ این اتفاق اجحاف در حق فیلم ها است و من امیدوارم مدیران و دست اندرکاران جشنواره فجر تدبیری برای نمایش آثار ما نیز داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.