پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

فریبکاری به سبک مدیران سینمایی دولت بنفش/۳

جبارزاده: ستاد خبری جشنواره تمام سخنان انتقادی سینماگران را سانسور کرده و هر حرفی به نفع شان است را منتشر می کنند!

علی جبارزاده

سینماپرس: علی جبارزاده کارگردان سینما در خصوص فریبکاری مدیران سینمایی و دست اندرکاران برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در خصوص شوآف حضور ده ها اثر سینمایی در این رویداد گفت: جشنواره فیلم فجر به سمت و سویی می رود که کسی خارج از گعده های از پیش تعیین شده در آن شرکت نکند؛ جشنواره از قبل پیش بینی شده جلو می رود و رقابت در این رویداد بسیار ناعادلانه و ناسالم است.

کارگردان فیلم سینمایی «لب خط» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر امروز بعد از اعلام نامزدی ۱۶ فیلم در جشنواره چنین سخنی از طرف من بنده منتشر می شود ممکن است این شبهه را به وجود آورد که چون فیلمم نامزد نشده این حرف ها را زده ام در صورتی که بنده بارها و قبل از اینکه اسامی آثار نامزد شده مشخص شود در گفتگوهای متعدد این سخنان را حتی صریح تر از الآن بیان کرده بودم.

وی ادامه داد: ستاد خبری جشنواره تمام سخنان انتقادی سینماگران را سانسور کرده و هر حرفی به نفع شان است را منتشر می کنند! من قبل از اینکه اسامی کاندیداها اعلام شود این سخنان را به دفتر جشنواره گفته بودم اما متأسفانه در دفتر جشنواره بخشی از صحبت های انتقادی مرا حذف کردند و هر جایی را که دوست داشتند و به نفع شان بود پخش کردند.

جبارزاده متذکر شد: یک سری فیلم های ارگانی هستند که سهم آن ها از قبل مشخص شده است از سوی دیگر بخشی پولشویان به عنوان سرمایه گذار می آیند و فیلمی تولید می کنند و جایگاه آن ها هم از قبل مشخص است همین باعث می شود که ما به این نتیجه برسیم که هیچ رقابت سالمی در جشنواره وجود ندارد.

این سینماگر با بیان اینکه مدیران سینمایی علیرغم تمامی شعارها و وعده های شان هرگز به جوانان بها نمی دهند تصریح کرد: مدیران سینمایی ثابت کرده اند اصلاً نمی خواهند نسل جوان در سینما فعالیت داشته باشند و به همین علت است که اجازه حضور از آن ها را می گیرند. به عنوان مثال به راحتی می توانستند فیلم های ما را که به جشنواره راه پیدا کرده برای منتقدان و اهالی رسانه نمایش دهند تا آن ها قضاوت کنند چه اثری شایسته تر است اما حتی از این کار هم امتناع کرده و بدعتی نو در جشنواره به وجود آوردند که بر ضد سینما و فرهنگ و هنر است.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: مدیران سینمایی و دست اندرکاران جشنواره می خواهند کاری کنند که دیگر سینمای مستقل وجود نداشته باشد و هیچ کسی از سینمای مستقل میلی برای شرکت در این رویداد نداشته باشد تا آن ها همه ساله تنها به نورچشمی ها و عزیزان و نزدیکان خود بها بدهند و این جشنواره متعلق به دوستان شان باشد!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.