دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۲۰

زند: بیلان تولیدات سینمایی طی سال های اخیر خود گواه بی عدالتی در حوزه فرهنگی و هنری کشور است/ امیدوارم باندبازی در سینما از بین برود

امیرمحمد زند

سینماپرس: امیرمحمد زند بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: بیلان تولیدات سینمایی طی سال های اخیر خود گواه بی عدالتی در حوزه فرهنگی و هنری کشور است؛ کافی است نیم نگاهی به این بیلان بیندازیم به خوبی متوجه می شویم که کلاً چند فیلم در سینما تولید شده، چه تعداد از افراد خودی مشغول کار و فعالیت بوده اند و در عوض چندین هزار نفر هم بیکار و خانه نشین در به در پی کار برای تأمین معاش روزانه شان به این سو و آن سو دویده اند و در نهایت چیزی دستگیرشان نشده است!

بازیگر فیلم های سینمایی «اتوبوس شب» و «رخ دیوانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من بسیار متأسفم که باید عنوان کنم در همین حوزه بازیگری در سینما طی سال های اخیر شاید تنها یک گروه ۵۰ نفره بوده اند که از این فیلم به آن فیلم رفته اند، دستمزدهای نجومی و خارج از عرف دریافت کرده اند و مابقی بازیگران بیکار بوده اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه این بی عدالتی ها برای مدیران سینمایی خالی از هر گونه اهمیتی است اظهار داشت: وقتی بنده و امثال بنده از این قبیل اتفاقات در سینما گلایه می کنیم به این متهم می شویم که مثلاً حسود هستیم! اما واقعیت چیز دیگری است و متأسفانه باندبازی در سینما حرف اول و آخر را می زند!

این سینماگر در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما روی کار آمدن یک مدیر سینمایی از بدنه اهالی سینما می تواند مشکلات را برطرف کند یا خیر گفت: اگر آن فرد تیم خود را نیاورد و برای خود باند تشکیل ندهد شاید مشکلات از بین برود اما نکته آنجا است که این باند و باندبازی ها در سینمای ما رایج شده، مثلاً در همین خانه سینما شما می بینید که هر کس مدیر شده تنها از رفقای خود حمایت کرده و برخی مواهب و پست های مهم را به نزدیکان خود داده و دست بقیه سینماگران خالی مانده است!

زند متذکر شد: من شخصاً امیدوارم باندبازی در سینما از بین برود؛ هرچند که می دانم انتقادها و گلایه های ما برای مسئولان اهمیتی ندارد و میخ آهنین در سنگ فرو نخواهد رفت اما با این حال ما حرف های مان را می زنیم.

این بازیگر سپس با انتقاد شدید از محتوای نازل آثار تولید شده در سال های اخیر تأکید کرد: من بسیار متأسفم که محتوای برخی از آثار ما کپی شده از آثار دست چندم سینمای جهان هستند و فرهنگ دیگر کشورها را به خورد مردم می دهند. واقعاً مردم باید از کدام رسانه فرهنگ را بیاموزند وقتی رسانه های مهم و اثرگذاری مانند سینما و تلویزیون نسبت به این مسأله بی توجهند؟

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.