یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

رییس یادواره خبر داد؛

آثار برگزیده یادواره «مکتب سلیمانی» در شبکه‌های سیما

سیدعباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما

سینماپرس: عباس فاطمی رئیس ستاد مرکزی یادواره «مکتب سلیمانی» بیان کرد که با تفاهم صورت گرفته، آثار برگزیده این یادواره از شبکه‌های مختلف سراسری و استانی پخش خواهند شد.

به گزارش سینماپرس، سید عباس فاطمی رئیس ستاد یادواره تولیدات رسانه ای «مکتب سلیمانی» اظهار کرد: از سال گذشته و از زمان تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای جمعه خونین بغداد، برگزاری یادواره تولیدات رسانه‌ای «مکتب سلیمانی» در دستور کار قرار گرفت و طراحی لازم در این خصوص به انجام رسید و از همان زمان هم استان خوزستان برای این منظور اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: ستادی که در معاونت امور استان‌ها متولی برگزاری جشنواره‌هاست، مقدمات یادواره را فراهم کرد و از تجربه‌های پیشین هم که راجع به شهدای مدافع حرم بود بهره گرفته شد.

رئیس ستاد مرکزی یادواره تولیدات رسانه‌ای «مکتب سلیمانی» متذکر شد: در بین آثار برگزیده بخش های مختلف شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، تولیدات مراکز استان‌ها تندیس های مختلفی را کسب کردند. در جشنواره فیلم مقاومت، از سیمای استان‌ها هم به عنوان نهادی که بیشترین آثار پیرامون مدافعان حرم و محور مقاومت را تولید کرده بود تجلیل شد.

فاطمی با بیان اینکه آثار بسیار خوبی در ساختارهای مختلف و با محوریت حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم توسط مراکز تولید شده است، بیان کرد: بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد و طی چند مرحله گزینش و داوری با حضور اساتید دانشگاه و هنرمندان برجسته کشور، در قالب ۶ کمیسیون صورت گرفت.

رئیس ستاد مرکزی یادواره تولیدات رسانه‌ای «مکتب سلیمانی» افزود: همه مراکز استانی با تعداد بالایی از آثار در این رویداد ملی شرکت کرده‌اند ولی در مجموع بیش از ۶۵۰ اثر از ۲۴ استان به مرحله نهایی داوری راه یافتند.

وی با بیان اینکه آثار برگزیده یادواره «مکتب سلیمانی» از شبکه‌های مختلف استانی پخش می‌شوند، متذکر شد: علاوه بر استانی ها، شبکه‌های سراسری هم پخش این تولیدات را در دستور کار قرار داده‌اند.

فاطمی کار مدافعان حرم را در تداوم جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: بر این اساس آثار صوتی و تصویری، پژوهشی، خبری و گزارشی پیرامون شهدای شاخص توسط استان‌های مختلف تولید می‌شود و در حال حاضر هم چندین پروژه بزرگ نمایشی و با محوریت زندگی شهدای هسته‌ای و مدافع حرم در حال اجرا هستند.

وی بیان کرد: عبدالعلی علی عسکری ریاست سازمان، علی دارابی معاون امور استان‌ها و مسئولان استانی در زمینه تولید آثار مختلف با محوریت مقاومت و شهدا پای کار هستند و در این زمینه اتفاق نظر دارند به طوری که هم اکنون ۱۵ تفاهم‌نامه با استان‌ها برای ساخت چنین آثاری منعقد شده است.

فاطمی با اشاره به ساخت سریال «جلال۲» در استان‌های آذریایجان شرقی و خوزستان و سریال هایی با محور شهید شهریاری و شهید باهنر در زنجان و کرمان گفت: در کنار این پروژه‌های عظیم نمایشی، هر روز شاهد رونمایی از مستند یا اثری رادیویی و تلویزیونی، پژوهشی و خبری پیرامون شهدای مدافع حرم و محور مقاومت در معاونت امور استان ها هستیم.

رئیس ستاد مرکزی یادواره تولیدات رسانه‌ای «مکتب سلیمانی» عنوان کرد: شورای تخصصی فیلمنامه با حضور بهترین‌های فیلم و سریال در معاونت امور استان‌ها مشغول فعالیت است؛ آثار در استان‌ها تهیه می‌شوند و این شورا فیلمنامه‌ها را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد و بعد از تصویب و برآورد نهایی، کارهای پیش تولید آغاز می‌شود و نظارت کافی در همه مراحل وجود دارد.

وی تصریح کرد: شفافیت یکی از ویژگی‌های بارز اقدامات معاونت امور استان‌ها در همه مراحل و در همه پروژه‌هاست و سعی کرده‌ایم از بهترین‌ها و نه نامدارترین‌ها استفاده کنیم تا بهترین خروجی را داشته باشیم.

فاطمی گفت: شبکه‌های استانی در حوزه مأموریتی خود دارای تعامل خوبی با مسئولان و مردم هستند.

رئیس ستاد مرکزی یادواره تولیدات رسانه‌ای «مکتب سلیمانی» با اشاره به تقاضای بالای درخواست مسئولان استانی برای همکاری با معاونت امور استان‌ها تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌های مختلفی با نهادها و سازمان‌های مختلف استان‌ها به امضا رسیده و برخی از پروژه‌های فاخر نمایشی هم در همین ساختار اجرایی شده‌اند.

وی ادامه داد: توسعه دیجیتال و ارتقای پوشش شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در مناطق مختلف کشور نیز طی تفاهم با استان‌ها با بهترین حالت ممکن محقق شده است.

فاطمی با اشاره به کیفیت بالای آثار تولیدی مراکز در حوزه‌ها و ساختارهای مختلف عنوان کرد: به گفته داوران یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب سلیمانی، کیفیت آثار آنقدر بالا و نزدیک به هم بوده که کار انتخاب برای آنها دشوار شده است.

وی در پایان متذکر شد: شهید قاسم سلیمانی یک قهرمان ملی بود و این قهرمانی هم در دوران حیات و هم بعد از شهادت تداوم یافت و تشییع باشکوه ایشان، تنها جلوه‌ای از این ویژگی بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.