سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

شبکه افق؛

بزرگداشت «پدر موسیقی انقلاب» در «هزار آهنگ»

احمدعلی راغب

سینماپرس: برنامه زنده تلویزیونی «هزار آهنگ» به مناسبت بزرگداشت هنرمند متعهد و انقلابی احمدعلی راغب به همت حوزه هنری روی آنتن شبکه افق می‌رود.

به گزارش سینماپرس، برنامه «هزار آهنگ» امشب سه‌شنبه ۲۵ آذرماه با اجرای اکبر نبوی از ساعت ۲۰ تا ۲۱ به صورت زنده به هنرمند متعهد و انقلابی احمدعلی راغب می‌پردازد و میزبان علاقه‌مندان خود خواهد بود.

مجید اخشابی خواننده، آهنگساز، پژوهشگر و مدرس دانشگاه به همراه محسن صفایی‌فرد نویسنده و پژوهشگر کتاب «بانگ آزادی» شامل خاطرات شفاهی احمدعلی راغب مهمانان این برنامه هستند.

احمدعلی راغب یکی از ماندگارترین و شناخته شده‌ترین آهنگسازان و هنرمندان موسیقی انقلاب که طی دهه‌های اخیر خالق ماندگارترین ترانه‌ها و سرودها در این زمینه است، در ۷۶ سالگی پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از بیماری سرطان سه شنبه هفته گذشته ۱۸ آذرماه دار فانی را وداع گفت.

از احمدعلی راغب، آثار جاودانه و متنوع در حوزه موسیقی انقلاب همچون «بابا خون داد»، «بانگ آزادی»، «خجسته باد این پیروزی»، «راه رجا»، «شهید مطهر»، «آمریکا ننگ به نیرنگ تو»، «هم شاگردی سلام»، «مدرسه‌ها وا شده» و بسیاری آثار دیگر در حافظه مردم به جامانده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.