سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

بحران کرونا و اصرار برای برگزاری جشنواره فیلم فجر/۱۳

آقامحمدیان: برگزاری یک رویداد خنثی با عنوان جشنواره فجر در شأن انقلاب اسلامی نیست

شفیع آقامحمدیان

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان گفت: برگزاری یک رویداد اخته شده و خنثی با عنوان جشنواره فجر در شأن انقلاب اسلامی نیست؛ ما نباید فراموش کنیم که جشنواره فیلم فجر برآمده از دل انقلاب شکوهمند اسلامی است و باید برگزاری اش به بهترین شکل و شیوه ممکن باشد و صدای انقلاب اسلامی را به تمامی دنیا برساند از این رو برگزاری جشنواره به هر شیوه غیر مرسوم دیگری جز اتلاف بودجه بیت المال هیچ عایدی دربر نخواهد داشت.

کارگردان فیلم های سینمایی «راننده سفیر» و «مروارید سیاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه نوعی کج سلیقگی در مدیران سینمایی حاکم است. طی سال های اخیر ما همواره شاهد برخی اعمال سلیقه ها در روند برگزاری جشنواره بوده ایم که به نفع این رویداد نبوده از جمله آنکه به بدترین شکل ممکن آمدند و بخش های ملی و جهانی این جشنواره را از هم جدا کردند.

وی ادامه داد: اولین افت شدید جشنواره فیلم فجر با همین جداسازی بخش های ملی و جهانی جشنواره حاصل شد. گویا دست هایی از عمد در کار بود تا صدای انقلاب اسلامی توسط این جشنواره و در ایام الله دهه فجر به گوش مردم دنیا نرسد که آقایان در این کار موفق شدند!

آقامحمدیان با بیان اینکه برگزاری جشنواره به این شیوه نوین کنونی در ادامه و استمرار همان روند خنثی سازی جشنواره فجر انقلاب است تصریح کرد: اصرار برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در این روزهای کرونایی بدون حضور مردم، بدون شور ملی و بدون دستاورد دلیلی جز آن ندارد که مدیران سینمایی می خواهند بیش از پیش این رویداد را اخته نمایند.

این سینماگر در همین باره متذکر شد: همه جشنواره هایی که در این ایام کرونا با صرف بودجه های هنگفت برگزار شدند خنثی و بی دستاورد بودند؛ به خصوص جشنواره فیلم کودک که اخیراً به صورت فیزیکی برگزار شد و از آن استقبالی هم به عمل نیامد چه حاصلی داشت؟

وی سپس با توصیه به دست اندرکاران سازمان سینمایی گفت: بیایید و مردانه از خیر برگزاری جشنواره فجر انقلاب به این شکل محدود و کوچک بگذرید. اگر اهداف دیگری جز نمایش دستاوردهای انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر را دنبال می کنید نیز اعلام کنید!  آیا هدفی جز مصرف بودجه برای برگزاری جشنواره با این شمایل جدید وجود دارد؟ اگر هدفتان صرف بودجه است بیایید و رسماً اعلام کنید.

آقامحمدیان تأکید کرد: هدف اصلی جشنواره فجر انقلاب نباید فراموش شوند. وقتی مردم انقلابی در این جشنواره نمی توانند حضور داشته باشند این جشنواره هدف خود را گم کرده است.

وی ادامه داد: گویا آقایان فراموش کرده اند که یکی از هدف های جشنواره سیاست گذاری اکران برای سال های آتی است. باید فیلم ها دیده شود نقد و بررسی شود تا بتوان تکلیف اکران را روشن کرد اما با این شکل برگزاری حتی به این هدف هم دست نخواهیم یافت.

این کارشناس فرهنگی در خاتمه اظهاراتش افزود: وقتی مسئولان دولت با اصرار از مردم می خواهند حتی در شب یلدا دور هم جمع نشوند، از منازل بیرون نروند و در خانه بمانند هیچ دلیل عقلانی برای برگزاری جشنواره وجود ندارد و باید هرچه زودتر لغو این جشنواره اعلام رسمی شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.