یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «راه ابریشم» چین؛

«اصغر فرهادی» به جشنواره «راه‌ابریشم» می‌رود

اصغر فرهادی

سینماپرس: هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «راه ابریشم» چین، با مستر کلاسی از اصغر فرهادی همراه خواهد بود.

به گزارش سینماپرس به نقل از گلوبال تایمز، هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «راه ابریشم» که در شهر شی‌آن چین برگزار می‌شود از کلاس اصغر فرهادی بهره می‌گیرد.

این جشنواره که از ۱۱ تا ۱۶ اکتبر (۲۰ تا ۲۵ مهر) از سوی وزارت فیلم چین برگزار می‌شود امسال با تم «جاده ابریشم دنیا را به هم مرتبط می‌کند، سینما فرهنگ‌ها را» برگزار می‌شود.

این جشنواره با برگزاری رویدادهایی بین‌المللی برنامه‌های متعددی را در فضای باز برگزار می‌کند.

در همین حال از ۲۵ سپتامبر نمایش شماری از ۵۰۰ فیلم منتخب این دوره در شماری از سینماها، به صورت آنلاین و در میدان‌های باز شهر شروع شده که تا ۱۶ اکتبر ادامه می‌یابد.

علاوه بر این حدود ۲۰۰ فیلم کلاسیک در حدود ۴۰ فضای باز که به این منظور در نظر گرفته شده نمایش داده می‌شود.

از دیگر برنامه‌های مهم این جشنواره برگزاری نشست فیلم از ۱۲ تا ۱۶ اکتبراست که با حضور شماری از کارگردان‌های موثر، تولیدکنندکان و کارشناسان از کشورهای مختلف برگزار می شود.

در ۱۲ و ۱۳ اکتبر نیز مسترکلاس‌هایی با فیلملسازان برجسته برگزار می‌شود که در این میان اصغر فرهادی نیز حضور دارد. مایگورزاتا شوموفسکا کارگردان لهستانی، سانگ ژیا بازیگر چینی و شو ژنگ کارگردان، بازیگر، تهیه کننده و فیلمنامه نویس چینی از دیگر برگزارکنندگان این مسترکلاس‌ها هستند.

اصغر فرهادی و لو چوآن از جمله چهره‌هایی بودند که در تیمی ویژه به انتخاب ۱۷ فیلم منتخب پرداختند تا درباره آن برای مخاطبان صحبت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.