شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

دست خالی مدیریت سینما در سال آخر دولت بنفش/۱۲

لشگری قوچانی: ما به مرگ سینما رسیده ایم!/ فقدان استراتژی، نگاه های سیاسی و جناحی، باندبازی و لابی گری دلیل اصلی افول سینما است

منصور لشگری قوچانی

سینماپرس: منصور لشگری قوچانی تهیه کننده سینما در خصوص دست خالی مدیریت سینما در سال آخر حیات دولت گفت: ما این روزها به مرگ سینما رسیده ایم؛ سینمای ایران مدت ها مانند بیمار محتضری بود که متأسفانه مسأله کرونا و فقدان برنامه ریزی و سیاست گذاری از سوی مسئولان برای عبور از بحران های پیش روی آن، سرعتش برای رفتن به سمت مرگ را بیشتر کرد!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «قاتل اهلی» و «عصر یخبندان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر ما امروز به این وضعیت بحرانی در سینما رسیده ایم به دلیل فقدان استراتژی، نگاه های سیاسی و جناحی، باندبازی و لابی گری دلیل اصلی افول سینما است!

وی ادامه داد: پول های کثیف و پول های بادآورده که منشأ آن از بودجه بیت المال است و از سفره مردم برداشت می شود دلیل اصلی افول سینما را رقم زده است. بی تردید وقتی در سینما پول سالم نباشد، هنرهفتم رو به خاموشی می رود. جاهای دیگر هم همین است! اقتصاد ناسالم همه جا را نابود می کند!

لشگری قوچانی خاطرنشان کرد: مسأله کرونا هم سرعت سقوط سینما را تشدید کرد و باعث شد اختلاف طبقاتی بین اهالی سینما بیشتر شود و میزان بیکاری و خانه نشینی هنرمندان سرعت بگیرد.

وی تأکید کرد: البته خانه نشینی نخبگان و پیشکسوتان سینما پیش از این هم وجود داشت که همین مسأله آسیب زیادی بر پیکره سینمای کشور وارد کرد. نداشتن برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب و اصولی به سینما آسیب زد.

این سینماگر سپس با بیان اینکه متأسفانه دولت دغدغه فرهنگ و هنر و سینما ندارد اظهار داشت: من امیدوارم دولت بعدی اجازه ورود پول کثیف به عرصه فرهنگ و هنر را ندهد! مسئولان دولت باید سیاست جدید ارائه بدهند. باید از سینمای آنلاین حمایت کنند. گردش پول سینما باید سالم شود و هنرهفتم بتواند به چرخه سالم خود بازگردد. اعمال سلیقه های شخصی باید از بین برود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خط ویژه» و «هفت ماهگی» متذکر شد: همه ما باید بدانیم و آگاه باشیم که پول ناسالم برکت ندارد. در ۲ دوره آقای روحانی این پول ناسالم بود که آسیب زیادی به سینما وارد کرد. لابی گری و باندبازی ها بود که سینما را به سمت قهقرا برد. سوأل بنده این است که چرا برخی از قوم و خویش های سیاسیون پیشین در برخی نهادهای مهم سینما مدیر شدند؟

وی در خاتمه اظهاراتش افزود: مدیر سینما باید برآمده از دل اهالی سینما باشد. باید متخصص باشد، یک مدیر سینمایی هرگز نباید جناحی و سیاسی باشد. باید از متخصصان خود سینما برای مدیریت انتخاب شوند در غیر این صورت ما همواره شاهد این آسیب ها به شکل فزاینده تری در سینما خواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.