سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

دست خالی مدیریت سینما در سال آخر حیات دولت بنفش/۴

حر: طی ۷ سال گذشته تنها شاهد سوء مدیریت در سینما بودیم/ تولید فیلم های مبتذل، سیاه و چرک بزرگترین خیانت مدیران طی سال های اخیر است

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در خصوص دست خالی مدیریت سینما در سال آخر حیات دولت گفت: متأسفانه طی ۷ سال گذشته تنها شاهد سوء مدیریت در سینمای کشور بودیم به نحوی که وضعیت بحرانی سینما در این سال ها ما را به یاد سینما در دوران اصلاحات انداخت که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت رسماً در جلسه ای اعلام کرد باید سینمای دفاع مقدس تعطیل شود، بنده حتی به نوعی معتقدم وضعیت این روزهای سینمای کشور بسیار وخیم تر و حادتر از آن دوران سیاه شده است!

کارگردان فیلم سینمایی «شمارش معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از همان دوران اصلاحات افرادی وارد حیطه های فرهنگی و هنری کشور شدند که تمام تلاش شان این بود تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بدل به وزارت فرهنگ و هنر دوران پیش از انقلاب کنند؛ متأسفانه این افراد مرتب بال و پر گرفتند و رشد کردند و باعث شدند تا امروزه سینمای کشور رسماً جا پای فیلمفارسی های قبل انقلاب بگذارد.

حر سپس با بیان اینکه ابتذال مفرط گریبان سینمای کشور را گرفته اظهار داشت: از زمانی که آقایان با ندانم کاری و به دلیل عدم داشتن هرگونه دغدغه فرهنگی شورای عالی سینما را به تعطیلی کشاندند وضعیت سینما روز به روز بحرانی تر و حادتر شده است. دیگر همه ما به این نتیجه رسیده ایم که برای این افراد اصلاً اهمیتی ندارد که سینما به کدام سمت و سو می رود! وضعیت وخیم و زندگی سخت و پرمشقت این روزهای اهالی سینما را هرگز درک نمی کنند و به همین علت است که هیچ تلاشی برای برون رفت از این وضعیت بحرانی اندیشه نمی کنند.

این سینماگر در ادامه این گفتگو یادآور شد: در دوران ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد که جناب آقای شمقدری ریاست سازمان سینمایی را بر عهده داشتند، همه برای اهالی سینما شأن و منزلت و ارزش قائل می شدند. دولت مرتباً کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به صورت یکسان و به دور از هر تبعیضی در اختیار هنرمندان می گذاشت و اجازه نمی داد سفره کسی خالی بماند اما متأسفانه ما سال ها است دیگر شاهد چنین اتفاق نیکی نیستیم.

وی ادامه داد: بی شک مدیریت فرهنگی در قبال وضعیت معیشتی سینماگران مسئول است. الآن ۸۰ درصد اهالی شریف و نجیب سینمای کشور بیکار هستند. این اتفاق تلخ است. هنرمندان باید توسط دولت و مسئولان پشتیبانی شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «ما ایستاده ایم» سپس با تأکید بر اینکه تولید فیلم های مبتذل، سیاه، چرک و تلخ بزرگترین خیانت مدیران سینمایی طی سال های اخیر است تصریح کرد: مدیران فکر می کنند به یک مهمانی چند ساله آمده اند و از همین رو است که هیچ گام اساسی برای برون رفت از بحران های عجیبی که دامان سینما را گرفته برنمی دارند. بی شک هیچ دشمن و بیگانه و عامل نفوذی اگر جای این مدیران بود نمی توانست به اندازه ای که آن ها به سینمای جمهوری اسلامی ایران ضربه و لطمه زده اند، هنرهفتم را دچار نقصان و خسران کند.

حر در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: بزرگترین خیانت را امروزه از جانب مدیران و سیاست گذاران سینمای ایران شاهد هستیم. فیلم هایی که نسل جوان کشور را در تلخکامی فرو برده و آن ها را ناامید می کنند. فیلم هایی که بنیان خانواده را نشانه گرفته و هیچ تلاشی برای نشان دادن نیکی ها و نیکوکاری ها انجام نمی دهند. فیلم هایی که به اسم آثار طنز و کمدی تولید می شوند اما جز لودگی و ابتذال چیزی در آن ها دیده نمی شود و مدیرانی بی دغدغه که ادبیات غنی و ارزشمند ملی مان را نادیده می گیرند و اجازه می دهند هر فیلمنامه بی ارزشی ساخته شود، همه این ها درد این روزهای سینمای ما است!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.