شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

دست خالی مدیریت سینما در سال آخر دولت بنفش/۸

گمرکی: عده ای خاص در این سال ها آمدند و خوردند و در عوض دست بخش عمده ای از اهالی سینما از مواهب خالی ماند!

غلامرضا گمرکی

سینماپرس: غلامرضا گمرکی تهیه کننده سینما در خصوص دست خالی مدیریت سینما در سال آخر حیات دولت گفت: متأسفانه سینمای ما اصول ندارد، قاعده و قانون درست ندارد و حرف اول و آخر را در سینما باندبازی و لابی گری می زند! این مسأله بسیار دردآور و تأسف برانگیز است و نمی دانم ما تا کی باید شاهد این روند شوم و ناپسند در سیستم اداره سینمای کشورمان باشیم؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «دیدار در استانبول» و «این زن حرف نمی زند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: عده ای خاص در این سال ها آمدند و خوردند و چاپیدند و در عوض دست بخش عمده ای از اهالی سینما از مواهب خالی ماند! بخش عمده ای از اهالی سینما بیکار و خانه نشین هستند. اهالی سینما با مشکلات فزاینده ای روبرو هستند اما هیچ کس به فریادشان نمی رسد و گویا کسی اصلا صدای ما را نمی شنود!

وی ادامه داد: بنده شخصا بارها در خصوص دستمزدهای نامتعارف و میلیاردی برخی سوپراستارها به مدیران سازمان سینمایی تذکر داده ام اما متأسفانه هیچ گوش شنوایی وجود ندارد و آقایان اصلا در پی آن نیستند تا این بحران ها را که باعث کاهش تولیدات در سینما و ورشکستگی تهیه کنندگان در بخش خصوصی می شود را ساماندهی کنند!

گمرکی سپس با بیان اینکه ما در سینمای ایران مدیر نداریم تصریح کرد: آقایان روی اسم و عنوان مدیر هستند! ‌ ما نیاز به عنوان مدیر در سینما نداریم! ما نیاز به حضور افرادی داریم که برآمده از دل سینما باشند، دغدغه سینما را داشته باشند و با معضلات سینما دست و پنجه نرم کرده و خود افرادی دردآشنا باشند تا شاید بتوانند بخشی از مشکلات سینمای کشور را برطرف کنند!

این سینماگر خاطرنشان کرد: متأسفانه حتی در بحث انتخاب مدیران سینمایی هم باندبازی و لابی گری حرف اول و آخر را می زند! هیچ مدیری به خاطر توانایی مدیریتی برای اداره سینما انتخاب نمی شود بیشتر نگاه های سیاسی و جناحی در انتخاب مدیران دخیل است!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بلوف» و «آقای سانسور» متذکر شد: در خصوص همین مبحث کرونا که عالم گیر شده ما شاهد بودیم مدیران دغدغه مند فرهنگی در دولت های فهیم برخی از کشورها چطور مشکلات عرصه فرهنگ و هنر را با تدبیر و هوشمندی حل کردند اما متأسفانه ما هنوز نتوانستیم به هیچ ساز و کار اصولی برای بازگشایی سالن های سینما و تشویق مردم برای حضور در سالن های سینما برسیم! همه این ها باعث می شود تا روز به روز به وسعت بیکاری و خانه نشینی اهالی سینمای کشور اضافه شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.