سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

با حضور جمعی از اهالی تئاتر و رسانه؛

تماشاخانه ایران مال افتتاح شد

تماشاخانه ایران مال

سینماپرس: تماشاخانه ایران مال با دو بلک باکس تخصصی در این مجموعه فرهنگی اجتماعی گشایش یافت.

به گزارش سینماپرس، مراسم گشایش تماشاخانه ایران مال با حضور اکبر تشکری نیا معاون فرهنگی مجموعه فرهنگی اجتماعی ایران مال، سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داریوش ارجمند بازیگر، مجید رجبی معمار مدیر خانه هنرمندان و جمعی از اهالی تئاتر و رسانه در مجموعه ایران مال برگزار شد.

اکبر تشکری نیا ضمن خیر مقدم به مهمانان درباره این تماشاخانه گفت:همانطور که از اسم این مجموعه پیداست، مال ایرانیان است به همین دلیل این تماشاخانه هم تقدیم به تئاتر ایران می شود.

وی افزود: ما در این تماشاخانه دو بلک باکس تخصصی داریم(بلک باکس یا جعبه سیاه عبارت است از یک سالن اجرای نمایش مکعب شکل که دیواره های آن به رنگ سیاه رنگ آمیزی شده باشد. تمامی امکانات این سالن نظیر صحنه، نور پردازی، ماشینری، محل قرار گیری تماشاگران و … باید پرتابل و قابل حرکت باشند)، قرار است یک بخش فعالیت‌ها متعلق به تئاتر تجربی باشد، همچنین برنامه ریزی‌های لازم برای اجراها در طول سال انجام شده است. از آنجایی که ظرفیت بلک باکس‌ها متغیر است بنابراین ظرفیت تماشاگران در هر نمایش بسته به نمایش و برنامه ریزی کارگردان دارد، اما در حالت کلی ظرفیت هر بلک باکس به طور میانگین ۴۰۰ نفر است.

در ادامه داریوش ارجمند بازیگر نام آشنا گفت: من از تمام کسانی که باعث افتتاح چنین مکانی شده اند تشکر می کنم. هرچه در مجموعه ویژه فرهنگ و هنر پیش آید اقدام خوبی است. امیدوارم حالا که این مکان ایجاد شده است مدیریت و بهره برداری از آن هم به نحو احسن انجام شود نه اینکه مانند همه افرادی که دو اتاق آماده می‌کنند و نامش را بلک باکس می‌گذارند، فعالیت کند.

وی ادامه داد: در این هیاهوی کرونا افتتاح این مکان اتفاق خوبی است که امیدوارم در آینده هم کارکرد خوبی داشته باشد.

در ادامه با اجرای نمایش آئینی که علی عمرانی یکی از بازیگران و بهروز رضوی گوینده آن بود تماشاخانه ایران مال افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.