یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

مسعود ردایی؛

کرونا هزینه‌های ساخت فیلم را افزایش داده است

مسعود ردایی

سینماپرس: مسعود ردایی تهیه‌کننده سینما بیان کرد که بیماری کرونا هزینه‌های ساخت فیلم را افزایش داده و باعث شده است سینماگران در فیلمسازی دچار تردید شوند.

به گزارش سینماپرس، مسعود ردایی تهیه‌کننده سینما درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به مهر گفت: بیماری کرونا باعث شده تولیدات کم و شرایط تولید دشوار شود. چون ترس از این بیماری، قدرت سرایتش و عدم استقبال مردم از آثار، سینماگران را دلسرد کرده است. ما در زمینه صنعت سینما با وقفه در تولید مواجه شده‌ایم. بنابراین امیدوارم این شرایط در انتهای سال جاری بهتر شود و بتوانیم کار کنیم.

وی افزود: من یک فیلمنامه کمدی دارم که فکر می‌کنم مناسب و قابل ساخت است به نحوی که اگر ساخته شود فروش خوبی خواهد داشت ولی مردد هستم که این فیلم را بسازم این در حالی است که با چند کارگردان سرشناس صحبت کرده بودم و توافقاتی هم حاصل شده بود ولی خودم تمایل صددرصدی ندارم که آن را بسازم چون شرایط موجود مطلوب نیست. به این فکر می‌کنم که در صورت ساخته شدن باید چه مدتی صبر کنم تا وضعیت کمی بهبود پیدا کند و فیلم بتواند اکران شود. ما نمی‌دانیم که این وضعیت یک سال، دو سال یا بیشتر ادامه دارد یا نه در واقع در یک موقعیت بلاتکلیف قرار داریم.

ردایی عنوان کرد: این روزها فیلم‌های خوبی داریم که برای ساختش زحمت زیادی کشیده است اما در اکران از آن‌ها استقبال نمی‌شود. حتی فیلم‌های قدیمی که در زمان عرضه و نمایش خودشان، استقبال خوبی از آنها صورت گرفته بود وقتی دوباره روی پرده آمدند، کسی از آنها استقبال نکرد و مورد توجه قرار نگرفتند.

تهیه کننده «سال دوم دانشکده من» اظهار کرد: شرایط کرونایی باعث شده علاوه بر فراهم کردن زمینه فیلمبرداری، سینماگران مدام نگران وضعیت بهداشتی عوامل باشند و پروتکل‌ها را رعایت کنند این باعث می‌شود که کار کندتر شود و هزینه‌های بیشتری را هم در بر دارد ضمن اینکه هراسی مبنی بر این به وجود می‌آید که ممکن است عوامل دچار بیماری شوند. این موضوع کار را سخت‌تر می‌کند.

وی در پایان گفت: شرایط موجود تنها به سینماگران ضربه نزده، این شرایط باعث شده کارکنان شریف سینما هم دچار مشکل شوند این در حالی است که حقوق چندانی ندارند اما بیماری کرونا وضعیت معیشتی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. از همین رو خانه سینما و سازمان سینمایی باید به فکر آنها هم باشند باید به این گروه‌های کوچک‌تر که نیازمند یاری هستند، فکر شود. من حتی معتقدم افرادی که می‌توانند در سینما کار کنند مثل تهیه کنندگان و کارگردانان باید آنها را دریابند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.