جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

ویژه برنامه‌ها و نمایش‌های رادیویی؛

دو سریال رادیویی برای ایام محرم/ اجرای مقتل در ظهر روز عاشورا

امام حسین

سینماپرس: حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو نمایش از اجرای یک مقتل برای ظهر عاشورا و همچنین آماده‌سازی دو سریال رادیویی برای ایام محرم خبر داد.

به گزارش سینماپرس، حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو نمایش با اشاره به ویژه برنامه‌ها و نمایش‌های رادیویی که برای ایام محرم به تولید رسیده است به مهر گفت: ۲ نمایش رادیویی ویژه در ۲۸ قسمت تهیه شده است. اولی «قصه واقعه» نام دارد که اثری تاریخی است و از زاویه‌ای جدید به اتفاقات عاشورای سال ۶۱ هجری قمری نگاه می‌کند.

وی اضافه کرد: این نمایش رادیویی در واقع از زاویه شخصیت‌های واقعه کربلا، این واقعه را بررسی می‌کند. این اثر اپیزودهای مختلفی دارد که کارگردانی آن را رامین پورایمان و نویسندگی و تهیه کنندگی آن را بابک صفی‌خانی بر عهده دارد.

افتخاری یادآور شد: این سریال رادیویی حدود ۴۰ بازیگر دارد و اثری پُر پرسوناژ است که به سفارش رادیو معارف تولید شده است.

وی همچنین به تولید اثر دیگری در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو اشاره و عنوان کرد: نمایش دیگری با نام «سریر» به سفارش رادیو جوان تولید می‌شود که آن هم در ۲۸ قسمت ساخته شده و پخش هر قسمت آن ۱۵ دقیقه زمان می‌برد. قصه این نمایش رادیویی درباره مداحی است و عده‌ای جوان که می‌خواهند تحولی در اشعار مداحی داشته باشند.

مدیر رادیو نمایش درباره برنامه‌ها و آثار این شبکه رادیویی در ایام محرم گفت: همچون سال گذشته از پنجم تا ۱۲ محرم برنامه «تکیه» را در نوبت پخش داریم.

وی در پایان اعلام کرد: مجموعه مستندی داریم که درباره مقتل خوانان است و در ۱۴ قسمت به ۱۴ مقتل خوان می‌پردازیم. همچنین قرار است کوروش زارعی و مرشد محسن میرزاعلی مقتلی را برای ظهر عاشورا اجرا کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.