یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

در نشست رسانه‌ای صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های تابستانی سیمای استان‌ها

سید عباس فاطمی

سینماپرس: سیدعباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما به تشریح آخرین وضعیت سریال‌هایی چون «سردار سنجرخان»، «مادر ایران»، «شیرعلی مرداخان» و... پرداخت.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های تابستانی شبکه‌های استانی صداوسیما با حضور عباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان‌های معاونت امور استان‌های صداوسیما امروز یکشنبه هشتم تیرماه در این معاونت برگزار شد.

فاطمی در ابتدای نشست گفت: ما از زمان دهه فجر و انتخابات سال گذشته برنامه‌های شاد و مفرح و سرگرم کننده را آغاز کردیم. از اواخر بهمن هم سریال انتخاباتی «میانبر» را داشتیم که بعد رویکرد آن به کرونا تغییر کرد و به نوروز رسیدیم.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم مدیریت و مقابله با کرونا هستیم و شبکه‌های استانی موظف هستند گرم‌ترین اوقات را برای مردم طراحی کرده و برنامه‌های شبانه تولید کنند. در تابستان ۱۴۰ عنوان برنامه در سیما و ۲۴۰ برنامه در رادیو تدارک دیده شده است که با محور طنز نشاط و سرگرمی و همچنین با فضای بهداشت ورزش و توجه به خانواده تولید می‌شود.

شناسایی چهره‌ها با برگزاری لیگ «اتم»

فاطمی در ادامه گفت: لیگ ایده‌ها و تجربه‌های موفق را با نام اختصاری «اتم» قرار است برگزار کنیم که طی آن چهره‌ها و الگوهای موفق را شناسایی می‌کنیم. این لیگ در شبکه شما برگزار و ۵۰ نفر را از این طریق به مردم معرفی می‌کنیم. همچنین الگوهای موفق کسب و کار را شناسایی کرده و معرفی می‌کنیم که در قالب برنامه‌های ترکیبی و موشن گرافی خواهد بود.

وی به تولید برنامه‌های مختلف اشاره و بیان کرد: در حوزه مسابقات تلویزیونی تلاش کردیم مخاطب از طریق این مسابقات با تلویزیون ارتباط بیشتری بگیرد و چند مسابقه پیامکی و مسابقاتی که تلفنی انجام می‌شود طراحی کرده‌ایم. مسابقه‌ای داریم که ۶۰ تیم استانی در آن حضور دارند و از ۳۰ موانع طبیعی و غیرطبیعی عبور می‌کنند. از نوار ساحلی تا بخش‌های دیگر مرکزی کشور را در برمی‌گیرد. مسابقات قرآنی در دستور کار ما قرار دارد و شبکه‌های استانی توجه ویژه‌ای به این زمینه نشان می‌دهند. توجه به نهج‌البلاغه، داستان‌نویسی و شعر و ادب نیز در دستور کار قرار دارد.

تولید کار طنز توسط تیم‌های نمایشی استان‌ها

رییس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به تولیدات طنز عنوان کرد: تولیدات طنز یکی از اولویت‌هاست که اکثر شبکه‌های استانی درگیر این تولیدات شده‌اند. اکثر استان‌ها با تیم‌های نمایشی در قالب آیتم‌های کوتاه این برنامه‌ها را طراحی کرده اند. یک برنامه شبانه هم برای شبکه شما طراحی کرده‌ایم که با حضور هنرمندان محلی و مردم روی آنتن می‌رود.

وی در بخش دیگر به راه اندازی کمپین‌ها اشاره و گفت: در حوزه کمپین‌های محیط زیستی برنامه‌های ما موفق هستند در سیزده به در امسال مردم از خانه‌ها بیرون نرفتند و باید کمپین‌های این چنینی به دستگاه‌ها کمک کنند.

فاطمی همچنین با اشاره به سریال‌های تولیدی معاونت استانی صداوسیما گفت: از اواخر سال گذشته سریال «میانبر» روی آنتن شبکه پنج رفت که امسال هم ادامه داشت و از امشب سریال «دخترم نرگس» در ۳۵ قسمت پخش می‌شود. سریال «سرزده» را برای دهه اول محرم آماده کرده ایم که تولید خراسان رضوی است و قصه‌ای حادثه‌ای دارد. سریال «اکسیر» در مرکز زنجان در ۱۸ قسمت آماده شده است. این مجموعه هم در ایام محرم روی آنتن می‌رود. سریال «نشانی» به کارگردانی نورانی آماده پخش است. در حوزه نمایشی بیش از ۲۰ تله فیلم توسط مراکز استان‌ها تولید شده است تا از شبکه‌ها پخش شود.

رییس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به رویدادهای هفته پیش رو تصریح کرد: از ششم تیر تا ۱۲ تیر شاهد رخدادهای مهمی در کشور بوده ایم که در ارتباط با آنها مستند و فیلم‌های مرتبط را پخش می‌کنیم و همچنین در برنامه‌ها مباحث مختلف با این محورها شکل می‌گیرد. ۳۹ عنوان فیلم سینمایی برای شبکه‌های استانی چهار سریال، ۱۳ مجموعه انیمیشن و چهار مجموعه مستند تدارک دیده شده است.

آخرین وضعیت از سریال‌های استانی

وی اضافه کرد: یکی از پرمخاطب ترین برنامه‌های شبکه شما برنامه «ترانه باران» است که پخش آن هر روز ادامه دارد. پخش شبانه نمایش رادیویی تولید و پخش برنامه درخصوص موسیقی کودکانه، از دیگر برنامه‌های ماست. پرسشگری، طرح مطالبات مردم، معرفی کارآفرینان رویکرد ماست که هر روز در قالب برنامه‌های مستندگزارشی و ترکیبی پخش می‌شود.

فاطمی در پایان درباره دیگر سریال‌های این معاونت گفت: فصل دوم سریال «جلال» در تابستان کلید می‌خورد. سریال «سردار سنجرخان» نیز مراحل خود را پیش می‌برد و در نظر داریم در تابستان سال آینده به پخش برسد. امیدواریم «شیرعلی مردان خان» مهرماه به کارگردانی سعید سلطانی کلید بخورد. سلطانی در حال حاضر درگیر سریال دیگری است و بعد از آن وارد این پروژه خواهد شد. همچنین سریال «طالقانی» در حال نگارش است و ۲۰ قسمت نوشته شده است. «مادر ایران» هنوز مسایل مالی حل نشده است و ما آمادگی داریم سریال را کلید بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.