سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

رویکرد کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به سینما/۵

کیوان نیا: کمیسیون فرهنگی روی آثار سینمایی نظارت داشته باشد/ تولیدات فرهنگی باید در راستای ارزش های انقلاب باشند

شاهرخ کیوان نیا

سینماپرس: شاهرخ کیوان نیا مستندساز در پی آغاز به کار مجلس یازدهم شورای اسلامی، در خصوص رویکرد کمیسیون فرهنگی جدید مجلس نسبت به سینما گفت: متأسفانه همانطور که پیش از این رهبر معظم انقلاب اشاره کرده بودند مدت ها است ما دچار نوعی ولنگاری فرهنگی در کشور شده ایم و از این رو نیاز است کمیسیون فرهنگی باید نظارت و کنترل دقیق روی یکایک آثار سینمایی و سایر محصولات فرهنگی داشته باشد و اجازه ندهد تا اوضاع فرهنگ و هنر بیش از این دچار آشفتگی و ولنگاری شود.

کارگردان مجموعه مستند «موزه های جنگ دنیا» و «از کربلا تا قدس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نباید عملکردی منفعلانه داشته باشد. نظارت دقیق روی تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری کشور به خصوص نظارت بر عملکرد مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مسائل مهمی است که یکایک اعضای این کمیسیون باید به آن پایبند باشند.

این سینماگر ادامه داد: ما نیاز به یک خط کشی کاملاً مشخص و قانونی در حوزه تولید آثار هستیم؛ ما نباید اجازه دهیم آثاری تولید شوند که بر خلاف ارزش های اسلام و انقلاب و مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند و آرمان های انقلابی را زیر سوأل ببرند.

وی با تأکید بر اینکه تولیدات فرهنگی تماماً باید در راستای ارزش های انقلاب و هنجارهای تعریف شده در نظام باشند تصریح کرد: علاوه بر این اتفاق اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس باید با دغدغه مندی کاری کنند تا همه ساله در زمان تصویب بودجه کل کشور، بودجه بخش فرهنگ و هنر افزایش پیدا کند.

کیوان نیا خاطرنشان کرد: حذف برخی قوانین زائد و ناکارآمد و وضع قوانینی در خصوص تسهیل فعالیت در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری کشور بر اساس یک چارچوب قانونی مشخص از دیگر وظایف نمایندگان مجلس در کمیسیون فرهنگی است.

این مستندساز در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: یکی از ضرورت های ما در حال حاضر پرداختن به موضوعات استراتژیک در سینما به عنوان یک رسانه مهم و تأثیرگذار است تا بتوانیم به اهداف عالیه خود دست پیدا کنیم از این رو من امیدوارم شرایطی در کشور فراهم شود که از سینماگران ارزشی، انقلابی، متعهد و دغدغه مند حمایت شود و ما شاهد یأس و سرخوردگی و بیکاری هیچ یک از آن ها نباشیم و بی تردید این کار هم از دست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برمی آید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.