دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

رسانه ملی؛

تدارک مراکز استانی صداوسیما برای روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد

آرم شبکه های استانی صدا و سیما

سینماپرس: ویژه برنامه‌های مختلفی به همت صدا و سیمای مراکز به مناسبت فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) از همه شبکه‌های استانی پخش خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و نیمه خرداد، مرکز سیمای استان های صداوسیما ۶۶ عنوان ویژه برنامه را برای پخش از شبکه‌های تلویزیونی استانی در نظر گرفته است.

به مناسبت فرا رسیدن ۱۴ و ۱۵ خرداد سالروز ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، مرکز سیمای استان‌ها ۶۶ عنوان ویژه برنامه را برای پخش از شبکه‌های استانی در نظر گرفته است.

مجموع مدت زمان این برنامه‌ها، ۴ هزار و ۹۵۰ دقیقه بوده و محورهای مختلفی را دنبال می‌کنند.

بر این اساس موضوعاتی که در ویژه برنامه‌های سیمای استان‌ها به مناسبت این دو روز مد نظر هستند شامل درس‌هایی از زندگی مذهبی، سیاسی و اجتماعی امام امت، تاریخ‌نگاری و تاریخ‌شناسی مبارزاتی امام خمینی (ره)، سیره و سبک زندگی امام، رفتار ایشان با خانواده و کودکان، بازخوردهای رسانه‌ای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) با توجه به خیل عظیم و عاشقانه تشییع‌کنندگان از دیدگاه رسانه‌های خارجی و نقش امام راحل در الگوگیری مردم دیگر کشورها و شکل‌گیری مبارزات انقلابی خواهد بود.

همچنین نگاه ویژه امام خمینی (ره) در مسأله استکبارستیزی هم در این برنامه‌ها مورد توجه برنامه‌سازان قرار گرفته است.

در ویژه برنامه‌هایی که به مناسبت ۱۵ خرداد نیز تولید و روی آنتن شبکه‌های استانی می‌رود، به مسائلی همچون قیام این روز به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی، توجه به مفاهیمی همچون اعلام عزای عمومی که توسط امام خمینی (ره) در آن دوره بیان شد و تاثیرات این رویداد مهم بر تغییر اوضاع و احوال آن روزها پرداخته می‌شود.

همچنین بخش‌هایی از برنامه‌های ترکیبی، گفتگومحور، صبحگاهی، شبانگاهی و کودک و نوجوان مراکز هم با مدت زمان ۱۳ هزار و ۱۵۱ دقیقه شامل ۹۵۳ عنوان برنامه، به این دو مناسبت اختصاص خواهد یافت.

ویژه برنامه‌های رادیوهای استانی به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد

به مناسبت فرا رسیدن چهاردهم خردادماه سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، ویژه برنامه «در سوگ آفتاب» به همت صدای استان مرکزی تولید و از ۳۳ شبکه استانی به صورت همزمان پخش خواهد شد.

ارائه الگویی مناسب از زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی امام راحل و بیان نمونه‌هایی از سبک زندگی ایشان در گفتگو با کارشناسان و بررسی تالیفات موجود در این حوزه، محور اصلی این برنامه است که چهاردهم خرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۲ از رادیو استان مرکزی برای همه شبکه‌های استانی پخش می‌شود.

از جمله بخش‌های برنامه «در سوگ آفتاب» می‌توان به سبک زندگی امام خمینی (ره)، خاطرات همراهان امام از اخلاق و منش جمعی ایشان، گفتگو با شاعران و شعرخوانی با حضور شعرای استانی و ملی، گزارشی از بیت تاریخی بنیان‌گذار کبیر انقلاب در خمین و همچنین گزارش‌هایی از شهر مقدس قم و حرم امام خمینی (ره) اشاره کرد.

صدای مرکز قم هم به همین مناسبت و با در نظر گرفتن سالروز قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، ویژه برنامه «حماسه ماندگار» را روی آنتن می‌برد.

این برنامه که قرار است به صورت زنده از ۳۳ شبکه استانی پخش شود از ساعت ۱۰ پنجشنبه پانزدهم خرداد روی آنتن خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.