سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

معاونت نظارت و ارزشیابی تشریح کرد:

نحوه حذف «شورای عالی اکران» و قرعه‌کشی اکران

محمدمهدی طباطبایی نژاد

سینماپرس: معاونت نظارت و ارزشیابی از تغییر برنامه‌ریزی اکران فیلم‌های سینمایی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، در سال گذشته به دلیل نقدهای فراوانی که به موضوع اکران و نمایش در سینماهای کشور مبنی بر بی‌عدالتی و مافیای در اکران شده بود، تصمیم جدید و امیدآفرینی برای اکران سینماهای کشور گرفته شد؛  قرار بود که با شیوه قرعه‌کشی روال اکران فیلم‌های سینمایی تغییر کند.

اما شیوع کرونا باعث شد که اکران فیلم‌های سینمایی عملاً دچار تغییر شود. به گفته مرتضی شایسته دبیر جدید شورای صنفی نمایش، هفته بعد فیلم‌های سرگروه‌های سینمایی اعلام می‌شوند.

در این مورد طباطبایی‌نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفت‌گو  با تسنیم بیان کرد: واقعیت این بود که تصمیم ما برای قرعه‌کشی راهی بود برای ایجاد عدالت نسبی در حوزه اکران. البته این روش بهترین روش نبود اما در ایجاد عدالت نسبی از شیوه سابق بهتر می‌توانست عمل کند.  

وی ادامه داد: در حال حاضر ما دو فصل اکران و نمایش سالانه را از دست داده‌ایم و در شرایط بسیار خاصی که معلول شیوع کرونا است قرار داریم. بنابراین شورای صنفی نمایش تصمیم گرفته است تا با اعمال تغییراتی در نظام‌نامه اکران در سال ۱۳۹۹ به جای قید قرعه از قید انتخابِ شورای صنفی نمایش استفاده شود تا فیلم‌ها برای سرگروه‌های سینمایی انتخاب شوند.

این مدیر سینمایی همینطور از دیگر اتفاقات و تحولات شورا خبر داد و گفت: شورای صنفی نمایش اختیارات بیشتری پیدا کرده است. به عنوان مثال شورای عالی اکران تا قبل از این به عنوان شورای بالادستی در حال کار بود که با کنار رفتن آن بخشی از اختیارات آن به این شورا محول خواهد شد.

وی در پایان در مدت زمان عملیاتی شدن شیوه سابق اکران فیلم‌های سینمایی توسط شورای صنفی نمایش را تا پایان سال اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.