دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد:

معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی در اواخر خردادماه

هفته هنر انقلاب اسلامی

سینماپرس: معاون هنری حوزه هنری و دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به آنکه معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی به دلیل شیوع ویوروس کرونا در کشور با تاخیر در اواخر خردادماه صورت خواهد گرفت، گفت: در این دوره علاوه بر آرای کارشناسان و اساتید دانشگاه از آرای مردمی نیز برای معرفی چهره هنر انقلاب بهره بردیم.

به گزارش سینماپرس، مجدالدین معلمی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به آنکه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی امسال ششمین سال از برگزاری معرفی چهره هنر انقلاب را پشت سر می‌گذارد یادآور شد: برگزاری هفته پاسداشت هنر انقلاب و معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی؛ گامی در راستای پاسداشت هنرمندان فعالان و دست‌اندرکاران عرصه تولیدات مبتنی بر آرمان‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب شکوه‌مند اسلامی است.

وی با اشاره به آنکه کارنامه پنج ساله گذشته، بازتاب دهنده نگاه جامع بدنه دانشگاهیان، ‌ هنرمندان، کارشناسان و منتقدان نام‌آشنای چهره هنر انقلاب است، خاطرنشان کرد: آنچه که به‌عنوان کارنامه فعالیت‌های گفتمان فرهنگی هنر انقلاب طی بیش از چهار دهه که از انقلاب شکوه‌مند اسلامی‌مان می‌گذرد بازتابی از نقش‌آفرینی هنرمندانی است که تلاش کردند با زبانی توام با لطافت و نگاه زیبایی‌شناسانه وجوه مختلف و متفاوتی از گفتمان فرهنگی هنر انقلاب را که مبتنی بر ارزش‌ها و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است در آثارشان بازتاب دهند.

تاخیر در برگزاری مراسم به سبب شیوع کرونا

وی با اشاره به این که در پنج سال گذشته هم‌زمان با روز بیستم فروردین‌ماه مصادف با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم حاج سیدمرتضی آوینی و روز بزرگداشت هنر انقلاب، تا بیست‌وهفتم فروردین شاهد برگزاری مراسم هفته بزرگداشت هنر انقلاب بودیم گفت: در این ایام برنامه‌های مختلفی را اجرا و در روز آخر چهره سال هنر انقلاب را معرفی می‌کردیم.

معاون هنری حوزه هنری و دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی افزود:‌ امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور انتخاب چهره هنر انقلاب با تاخیر و در اواخر خرداد ماه صورت خواهد گرفت.

افزوده شدن بخش آرای مردمی در معرفی چهره هنر انقلاب

معلمی تصریح کرد: طی سالیان گذشته رأی‌گیری از طریق بدنه آکادمیک، اساتید، فعالان عرصه هنر، کارشناسان نخبه و خبره این عرصه صورت می‌گرفت؛ اما در ششمین سال از برگزاری و معرفی چهره هنر انقلاب تلاش کردیم تا آرای مردمی را از مخاطبانی که آثار هنری به عنوان خوراک فرهنگی و معنوی جامعه توسط هنرمندان برای آن‌ها تولید می شود نیز در نظر بگیریم.
 

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تا امروز ۱۵ نامزد نهایی برای معرفی چهره هنر انقلاب انتخاب شدند و این روزها در حال برگزاری مراسم رای گیری از طریق فضای مجازی  هستیم.

رفتار عده معدود از هنرمندان را نباید پای تعهد جامعه هنری کشور نوشت

معاون هنری حوزه هنری با بیان انکه متأسفانه طی چند وقت اخیر بیشتر شاهد بازتاب اخبار تلخ و منفی در حوزه رسانه‌ای کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و جان باختن تعدادی از هم‌وطنانمان بودیم؛ ضمن تقدیر از فعالیت پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک با شکست این ویروس شاهد بازگشت شرایط عادی به جامعه و ازسرگیری رفتارهای عمومی در کشورمان باشیم.

وی یادآور شد: تردیدی وجود ندارد که هنرمندان به‌عنوان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین الگوهای فرهنگی در جامعه شناخته می شوند و نباید فعالیت صادقانه و دغدغه‌مند آن‌ها را در مسیر توسعه فرهنگی به پای چند خبر و یا حاشیه رفتار عده‌ای معدود از جامعه هنری کشورمان گذاشت. از این نکته نیز نباید به سادگی گذشت که تجلی منشور گفتمان هنر انقلاب  را می‌توان در فعالیت هنرمندان متعهد، مخلص و دغدغه‌مند در عرصه توسعه فرهنگی کشورمان خاصه با پیش‌زمینه هنر انقلاب رصد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.