شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵

سخنگوی شورای صنفی نمایش:

فیلم‌هایی که اکران اینترنتی می‌شوند در سینما اکران نمی‌شوند

غلامرضا فرجی

سینماپرس: فرجی می‌گوید: هرچند نمایش فیلم‌ها به صورت اینترنتی می‌تواند از بار اکران در سینما کم کند اما اگر فیلمی آنلاین اکران شود، نمی‌تواند در سینما نمایش داده شود.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینکه حق هر تهیه‌کننده‌ای است که انتخاب کند اثرش در چه شکلی به نمایش دربیاید، گفت: صاحب هر اثری می‌تواند تصمیم بگیرد که فیلمش در اینترنت به نمایش دربیاید یا در سالن‌های سینما.

وی ادامه داد: در انجمن سینماداران این بحث مطرح شد که وضعیت فیلم‌هایی که در اینترنت به نمایش درمی‌آید در اکران چگونه خواهد بود و جمع‌بندی به این شکل بود که فیلم‌هایی که به صورت اینترنتی اکران شوند، در سینماها به نمایش درنخواهند آمد.

فرجی ادامه داد: وضعیت مخاطبی که در سینما وجود دارد با مخاطبی که در شبکه نمایش خانگی وجود دارد، متفاوت است. فیلمی که در شبکه نمایش خانگی عرضه شده در سالن سینما به نمایش دربیاید مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و حتی در مواردی ما شاهد بودیم که مخاطب به آن اعتراض می‌کرد و حتی اگر سینمادار نیز بخواهد فیلم‌هایی که در شبکه نمایش خانگی اکران شده را نشان بدهد مخاطب برای دیدن آن به سینما نمی‌آید.

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه قیاس سینمای ایران و شبکه نمایش خانگی ایران  با دنیا اشتباه است، گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان کیفیت و محتوای فیلم‌های خودمان را با کیفیت و محتوای فیلم‌های خارجی مقایسه کنیم. امروز بسیاری از فیلم‌هایی که مستقیم وارد سینما می‌شوند قابلیت اکران و جذب مخاطب را ندارند اما به دلیل آنکه ارشاد الزام کرده است که فیلم‌هایی که برای اکران متقاضی هستند باید به صورت کامل در سینماها به نمایش دربیایند و سینمادار نیز موظف است سانس‌های مشخص شده را به آن اختصاص بدهد بسیاری از فیلم‌ها اکران می‌شوند اما بازهم می‌بینیم که از آن فیلم استقبال نمی‌شود.

وی با اشاره به وضعیت امروز کرونا گفت: تنها سرگرمی مردم در خانه‌ها، شبکه نمایش خانگی و تلویزیون است و نیاز است که این دو بخش تقویت شود و به همین دلیل نیاز است که فیلم‌های تازه‌ای وارد شبکه نمایش خانگی شوند اما به هر حال این فیلم‌ها نمی‌توانند بعد در سالن‌های سینما به نمایش دربیایند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در پاسخ به این سوال که گروهی می‌گویند سینما رفتن یک آیین است و شکل فیلم دیدن با شبکه نمایش خانگی تفاوت دارد، گفت: مسئله دیگر این است که بسیاری از تولیدات ما این قابلیت را ندارد که مثلا مانند نتفلیکس همزمان در شبکه نمایش خانگی و سینماها به نمایش دربیاید. همچنین میزان تولیدات ما بسیار کم است و ما در سال نهایتا ۸۰ الی ۱۰۰ فیلم را تولید می‌کنیم و در بهترین شرایط فقط ۱۰ فیلم به فروش خیلی خوبی می‌رسند و مابقی مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

فرجی در پاسخ به این سوال که آیا از اکران اینترنتی فیلم‌ها استقبال خواهد شد یا خیر، گفت: امیدواریم که استقبال بشود زیرا اگر نمایش اینگونه فیلم‌ها با استقبال همراه شود می‌تواند بار ترافیکی اکران و فیلم‌های زیادی که متقاضی اکران در سالن‌ها هستند را کم کند اما نمی‌توان درباره آن قطعی نظر داد زیرا اتفاقی است که هنوز آزمایش نشده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.