سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸

یک منتقد سینما؛

روز صفر ؛ تقابل جذاب خیر و شر با یک ریگی سوسول !!!

فیلم سینمایی روز صفر

سینماپرس: محمدتقی فهیم منتقد سینما درخصوص فیلم روز صفر گفت: شخص ریگی به جز دو فقره کشتن، یک "سوسول" است. شاید از همین رو بوده که فیلمساز در اختتامیه از رودررویی انها خودداری و در میزانسنی خنثی، کار را تمام می کند و این یک رویکرد منفی برای اثری اکشن و قهرمان محور.

به گزارش سینماپرس، محمدتقی فهیم ازز منتقدین سینما درخصوص فیلم روز صفر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

روز صفر؛ تقابل جذاب خیر و شر با یک ریگی سوسول!! فیلم روز صفر، یک تریلر سیاسی جاسوسی اکشن خوش ساخت است. فیلم تا اندازه ای نگه دارنده است که برخی بدبینانه اثر را محصول توانایی های سعید ملکان نمی دانند، ولی حضور این گریمور سینمای ایران در مقام تهیه کننده فیلم هایی چون ابد و یک روز، آرایش غلیظ، ویلایی ها، تنگه ابو قریب و ... اتفاقا ثابت می کند که بودنش پشت فیلم های نامبرده تاثیر لازم را داشته که حالا در اولین تجربه کارگردانی اش، چنین پرفروغ ظاهر شده است.
فیلم، داستان آشنای دستگیری عبدالمالک ریگی است. رفتن به سراغ قصه ای که مخاطب پایانش را می داند، همواره در عین خطر ریسک، استقبال از پیش را تضمین می کند و در صورت قوی بودن فیلم، داستان آشنا به نفعش هست چونکه مخاطب می خواهد فیلم را با دانسته های خود محک بزند حالا اگر فیلم خوب باشد یعنی موفقیت.
اکنون با فیلم خوب ولی دارای حفره ی توام با سستی هایی روبرو هستیم. ضد قهرمانش کم بنیه تر از واقعیت و کم جان تر از قهرمان فیلم است. البته تشکیلات اش مخوف و قوی هست اما شخص ریگی به جز دو فقره کشتن، یک "سوسول" است. شاید از همین رو بوده که  فیلمساز در اختتامیه از رودررویی انها خودداری و در میزانسنی خنثی، کار را تمام می کند و این یک رویکرد منفی برای اثری اکشن و قهرمان محور.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.