یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

حقیقی در گفتگو با سینماپرس:

فقدان پرداختن به ابعاد مختلف عملکرد شهدا و سرداران بزرگ در آثار تصویری مایه تأسف است

سیاوش حقیقی نشست خبری فیلم سینمایی «خون خدا»

سینماپرس: سیاوش حقیقی تهیه کننده سینما در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: فقدان پرداختن به ابعاد مختلف عملکرد شهدا و سرداران بزرگ در آثار تصویری مایه تأسف است؛ بی تردید نیازی به ساخت فیلم در رابطه با زندگی نامه سردار سلیمانی نیست چرا که وی آنقدر شناخته شده است و در دل مردم جا دارد که از چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا، باحجاب و بی حجاب، نسل جوان و پیر همه شیفته وی هستند؛ آنچه ما نیاز داریم پرداختن به ابعاد مختلف عملکرد این سردار بزرگ، بصیرت، تفکر و دلاورمردی های او برای ضربه زدن به دشمنان اسلام و ایران است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خون خدا» ضمن عرض تسلیت به امت ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما باید در رابطه با عملکرد و تفکر شهدا، سرداران، جانبازان و دلیرمردان عرصه نظامی مبادرت به تولید اثر کنیم چرا که یکی از ایرادات ما این است که مباحث بسیار مهمی از جمله اینکه چرا باید در مواجهه با دشمنان بجنگیم و مقاومت کنیم را برای جامعه تشریح نکرده ایم و این وظیفه سینما و تلویزیون به عنوان رسانه های بزرگ، فراگیر و تأثیرگذار است که به این مهم بپردازند.  

وی ادامه داد: بنده نوعی به عنوان سینماگر موظف هستم دست در دست بزرگان عرصه نظامی بگذارم و کمک کنم تا آثار ارزشمندی در حوزه فرهنگی کشور برای تشریح ابعاد مختلف حرکات نظامی برای اطلاع جامعه تولید شود و از سوی دیگر مسئولان نیز موظف هستند از سینماگران حمایت داشته باشند. هر عقل سلیمی می داند که امروزه باید عملکرد نیروی قدس، مدافعان حرم و... در قالب آثار سینمایی و تلویزیونی به تصویر کشیده شود اما چیزی به عنوان تولید فیلم در مورد زندگی سرداران بزرگی مانند حاج قاسم سلیمانی حداقل در فضای امروز نیاز نیست.

این تهیه کننده سینما در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه پرداختن به زندگی شخصی سردار سلیمانی را جزو ضروریات امروز سینمای کشور نمی دانید، نظرتان راجع به تصمیم برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر برای اهدای تندیس حاج قاسم سلیمانی به یکی از فیلم های حوزه مقاومت که بسیاری افراد از آن به عنوان «موج سواری» سازمان سینمایی نام برده اند چیست، اظهار داشت: نکته مهمی که وجود دارد این است که پس از شهادت سردار سلیمانی بسیاری افراد در کشور از جمله خود بنده موج سواری می کنند و این اتفاق تنها به سازمان سینمایی و دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر بازنمی گردد.  

حقیقی خاطرنشان کرد: بسیاری افراد امروزه پشت اسم حاج قاسم سلیمانی قایم شده اند و این اتفاق بسیار ناراحت کننده است؛ نکته ای که در خصوص خبر اهدای تندیس سردار سلیمانی در جشنواره فیلم فجر وجود دارد این است که من متوجه نمی شوم چرا بلافاصله پس از اعلام خبر شهادت این بزرگمرد این تصمیم گرفته شد؟ مگر ما چند فیلم در حوزه مقاومت داریم که بتوانند با هم برای به دست آوردن این تندیس رقابت کنند؟  

تهیه کننده فیلم سینمایی «مادری» در خاتمه اظهاراتش افزود: حرکت سمبلیک اهدای تندیس سردار سلیمانی در جشنواره فجر نباید حالت شوآف داشته باشد و بنده معتقدم که ای کاش دوستان ما در جشنواره فیلم فجر خبررسانی نمی کردند و در مراسم اختتامیه جشنواره این کار را بدون اطلاع قبلی انجام می دادند تا حالت شوآف به خود نگیرد.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.