دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷

همزمان با سالروز حماسه ۹ دی؛

افتتاح نمایشگاه عکس‌های دوسالانه نور

دوسالانه سراسری عکس نور

سینماپرس: نمایشگاه آثار منتخب دوسالانه سراسری عکس نور در گالری‌های خانه فرهنگ شهر تبریز افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاحیه چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور ساعتی پیش با حضور محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان، سرهنگ دوم هاشمی معاون فرهنگی سپاه عاشورا و کمال الدین شاهرخ دبیر دوسالانه عکس نور در سالن اجتماعات خانه فرهنگ شهر تبریز افتتاح شد.

محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار کرد: دوسالانه عکس نور رویداد مهم و قابل توجهی است که امسال به پله چهارم خود رسیده و با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شده است.

نمایشگاه عکس‌های دوسالانه نور افتتاح شد/ محمدپور: بصیرت معادل تقلید کورکورانه نیست

وی افزود: چه خوب است که از لنز دوربین و از دید تیز هنرمندان به مقوله های فرهنگی و اجتماعی نگاه کنیم.

محمدپور عنوان کرد: یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی و رهبری مدبرانه نظام، تبدیل هر تهدید به فرصت و بهره برداری از تمامی لحظات در مقاطع مختلف است. درنتیجه کشوری که همواره در معرض توطئه براندازی از سوی دشمن بوده، توانسته است با فراست و مهارت این دسیسه و خطرات را رفع کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی با اشاره به دفاع مردم از نظام و ارزش های انقلاب اسلامی گفت: جریان ۹ دی زمینه ساز و بستر انسجام ملی است. به برکت انقلاب اسلامی، بسیاری از واژه ها و مفاهیم که در طول تاریخ، ملت بزرگ ایران را در برابر بیگانگان حفظ کرد و  در برهه ای به فراموشی سپرده شده را دوباره به میدان آورد.

وی با تاکید براینکه باید از سرمایه های اجتماعی محافظت کرد، ادامه داد: یکی از این سرمایه ها بصیرت است که دین مبین اسلام هم بر آن تاکید می کند. انسان باید مسیری را طی کند تا به بصیرت برسد.

نمایشگاه عکس‌های دوسالانه نور افتتاح شد/ محمدپور: بصیرت معادل تقلید کورکورانه نیست

محمدپور اظهار کرد: بصیرت تقلید کورکورانه نیست، بصیرت از مسیر خردورزی، تعقل و اندیشه عبور می کند. سلاح هایی که در هشت سال دفاع مقدس از میهن دفاع کردند برگرفته از تفکر و احساس بودند. بنابراین باید تفکر و احساس باهم آمیخته شوند تا تاثیرگذار باشند.

در ادامه با حضور مسئولان و هنرمندان نمایشگاه های دوسالانه نور گشایش یافتند.

محمد ابراهیمی از استان مرکزی با مجموعه «هجوم خالی اطراف»، علی ابک از سمنان با مجموعه «ظرفیت های صنعتی و معدنی سمنان»، داود ایزدپناه از کهگیلویه و بویراحمد با مجموعه «کوچ عشایر قشقاییم»، ساسان جواد نیا از گیلان با مجموعه «زندگی عشایر تالش»، پیمان حمیدی پور از خراسان شمالی با مجموعه «آیین و رسوم قوم ترکمن در عید قربان»، مریم داور نیا از خراسان شمالی با مجموعه «اردوهای جهادی»، عارف زیودار از لرستان با مجموعه «توریسم جغرافیایی»، حمید عابدی از قم با مجموعه «عهد سربازی»، جواد عسگر اوغلی از آذربایجان غربی با مجموعه «دامدار»، مهدی علیزاده از اصفهان با مجموعه «احیای زندگی»، بهزاد علیپور از همدان با مجموعه «داز»، رضا فلاحی مطلق از آذربایجان شرقی با مجموعه «تولید صابون مراغه»، فائزه کابلی از گلستان با مجموعه «سین هشتم؛ سین سیل»، پرویز گلی زاده از آذربایجان شرقی با مجموعه «یاشماق»، مهسا معقولی از گلستان با مجموعه «فراموش شدگان»، نگین محمدی فر از اصفهان با مجموعه «مرگ و زندگی»، وحید مومن زاده از اصفهان با مجموعه «روایت های غیر رسمی از آتش و فولاد» هنرمندانی هستند که در بخش ویژه حضور دارند و آثار آنها در گالری یاسمی خانه فرهنگ تبریز به نمایش درآمده است.

در بخش آزاد هم علی اسداللهی سوته از گیلان با مجموعه «آلودگی آب وخاک شمال ایران»، یوسف اکبری از آذربایجان شرقی با مجموعه راهیان نور، امین برنجکار از فارس با مجموعه «بازماندگان کوچ هامون»، احسان جزینی از اصفهان با مجموعه «راهی که از سر گرفتیم»، کیوان جعفری از مازندران با «مجموعه خدا، بنده»، حسین حاجیلری از تهران با مجموعه «خروش عاشقی»، هادی دهقانپور از خراسان رضوی با مجموعه «طلای سرخ»، امین رحمانی از قزوین با مجموعه «قربانیان پس از زلزله»، میترا زرگرانی از خراسان رضوی با مجموعه «مادران شهدا»، مطهره سپاهی از قم با مجموعه «کودکانه»، صابر قاضی از آذربایجان شرقی با مجموعه «غیاب»، رضا کامران سامانی از چهارمحال بختیاری با مجموعه «چشمه نمک»، رضوان مطهری از استان مرکزی با مجموعه «جهاد فرهنگی طلبه جوان»، سعیدرضا مقصودی از استان مرکزی با مجموعه «تلنگر»، پژمان مولایی از خوزستان با مجموعه «قطار بدون مقصد» و مینا نوعی از آذربایجان شرقی با مجموعه «مرگ خاموش» حضور دارند و آثار آنها در گالری میرعلی تبریزی به نمایش گذاشته شده است.

همچنین در بخش جنبی نمایشگاه، مجموعه ای از ۱۲ تصویر با موضوع ایستادگی مردم ایران در برابر استکبار، بصیرت و همدلی مردمی به نمایش درآمده است.

عادل عزیزی و مجتبی عرب زاده عکاسان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد ملک پور از تسنیم و شهاب الدین ایوبی عکاس خبرگزاری مهر هنرمندانی هستند که آثار آنها در بخش جنبی دوسالانه نور به نمایش درآمده است.

بازدید از آثار برتر دوسالانه نور تا ۱۶ دی ماه در گالری های یاسمی و میرعلی تبریزی خانه فرهنگ تبریز برای عموم آزاد است.

گفتنی است چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور به همت سازمان بسیج هنرمندان و به میزبانی شهر تبریز در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.