سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴

آشتیانی:

«صدای منو می‌شنوید؟» مخاطب خاص خودش را دارد

صادق پروین آشتیانی

سینماپرس: کارگردان «صدای منو می‌شنوید؟» درباره علت فروش پایین فیلم خود گفت: فیلم فاقد من سوپر استار، شوخی‌های جنسی و کمدی مبتذل است و مخاطب خاص خودش را دارد.

به گزارش سینماپرس، فیلم «صدای منو می‌شنوید؟» این روزها در حال اکران بر پرده‌های سینمای کشور است؛ فیلمی با محوریت دفاع مقدس و با بازی پرویز پورحسینی.

صادق پروین آشتیانی کارگردان درباره علت فروش کم فیلم به باشگاه خبرنگاران پویا گفت: این فیلم از سال ۹۵ پروانه ساخت گرفت؛ داستان این فیلم در اطراف من اتفاق افتاده بود و تصمیم گرفتم که نقش شخصیت اصلی فیلم را آقای پورحسینی بازی کند. از همان ابتدا هم انتظار نداشتیم که فیلم خیلی پر فروش شود؛ این فیلم با بودجه پایینی ساخته شده است و فارابی قبل از تولید و یا در حین تولید از آن حمایت نکرد؛ برای همین دست ما خیلی بسته بود و امکان آوردن بازیگران خیلی چهره را نداشتیم؛ برخی از بازیگران فیلم حتی با ما افتخاری همکاری کردند.

وی افزود: بعد از آنکه فیلم تدوین شد فارابی تصمیم گرفت ۳۰ درصد هزینه فیلم را پرداخت کند که آن هم به دلیل آنکه یکی از سرمایه‌گذاران فیلم دچار مشکل شده بود مجبور شدیم به او برگردانیم؛ ما این فیلم را با اعتقاد خود ساختیم و دلی بود؛ مانند دیگر آثار سینمایی که در تلویزیون مانند «اینک بهشت» و «یوما» ساخته بودم در گونه دفاع مقدس و برای ارزش‌هایی بود که به آن اعتقاد داشتم.

این کارگردان سینما اظهار کرد: ما برای اکران دو سال در صف مانده بودیم و پخش‌کننده‌های دولتی و خصوصی عموما نپذیرفتند که فیلم را اکران کنند؛ بعد از گفت‌وگوهایی که داشتیم نهایتا شرکت آقای سعدی قرار شد که به عنوان پخش کننده فیلم وارد شود؛ بعد از آن شورای اکران قبول کرد که فیلم را به صورت خیلی محدودی در محرم اکران کند و در حال حاضر در ۵ تا سالن اکران می‌شود و با تعداد سانس‌های محدودی که داریم وضعیت پخش و فروش ما همین خواهد بود، در ایام محرم همانطور که می‌دانید عموما به سینما نمی‌روند.

وی گفت: یکی از دلایل فروش پایین این است که از سوپر استار خاصی استفاده نکرده‌ایم، البته با همه احترامی که برای استاد پورحسینی دارم که ایشان استاد همه بازیگران هستند اما متاسفانه امروز مخاطبین سینمای ما به بازیگران سوپراستار علاقه‌مند هستند. نکته دیگر برای جذب مخاطب به سینما شوخی‌های جنسی و کمدی مبتذل است که آن هم به عنوان خصیصه در فیلم وجود ندارد، قصه این فیلم شاید با ذائقه مخاطب عام سینما جور نباشد اما از طرفی هم مخاطب خاص خودش را دارد.

آشتیانی گفت: دیروز در یکی از رسانه‌ها گفته شده بود که من الفبای ساخت فیلم را نمی‌دانم؛ کسی که این مطلب را نوشته بود خودش از عوامل تیم رسانه‌ای فیلم بود که زمانی که از تیم جدا شد در این رسانه مشغول نوشتن مطالبی علیه آن شد؛ اما جالب است بدانید زمانی که تصمیم گرفته بود به تیم رسانه‌ای فیلم بپیوندد ابراز خوشحالی می‌کرد و می‌گفت که تمام فیلم‌های من را دیده است و عاشق کار با ما است؛ نمی‌دانم چه شد که یکباره از این رو به آن رو شد!؟

وی در پایان افزود: من توجیه نمی‌کنم، اگر فیلم در محرم اکران نمی‌شد باز هم فروش خیلی بالایی نداشت؛ اما این بی‌مهری با فیلم که در این زمان و آن هم با این تعداد سالن اکران، شده است درست نیست؛ اما با تمام این اوصاف با افتخار همه عوامل ایستادیم و این کار را ساختیم و تقدیم به خانواده شهید کردیم؛ این خودش برای ما میلیاردها ارزش داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.