چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

مدیران و ناتوانی در جذب ۸۸درصدی‌ها به سینما/۶

حر: هر مخاطبی که اندکی منطق و عقلانیت داشته باشد حاضر نمی شود به سینما برود و روان خود را آزرده کند/ مدیران فرهنگی در راستای اهداف دشمنان گام برمی دارند!

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در پی اظهارات سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر نرفتن ۸۸ درصد مردم کشور به سینما؛ گفت: هر مخاطبی که اندکی منطق و عقلانیت داشته باشد حاضر نمی شود به سینما برود و روان خود را آزرده کند، معلوم است که مردم سینما را تحریم می کنند و به سینما نمی روند؛ سینمای ایران چه چیزی دارد که مردم به سمت آن بروند؟ یک سری فیلم های تلخ و تیره و پر از یأس و ناامیدی و یا فیلم های سردستی به اسم سینمای کمدی سرشار از لودگی و ابتذال!

کارگردان فیلم سینمایی «ما ایستاده ایم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم سیستم مدیریت فرهنگی دولت تدبیر و امید از ابتدای حضورشان در عرصه فرهنگی و هنری کاری کردند تا مردم از فرهنگ و هنر دور شوند؛ سینما هم بخشی از حوزه فرهنگ است و به دلیل عملکرد غلط مدیران دولتی است که امروز مردم از سینماها دور شده اند.

وی ادامه داد: جدا از عملکرد غلط مدیران فرهنگی، فشار اقتصادی بسیار شدید هم باعث شده تا مردم دیگر پولی برای رفتن به سینما، تئاتر و... نداشته باشند. ما نباید فراموش کنیم که شرایط اجتماعی ما در حال حاضر معمولی نیست و طبیعتاً بسیاری از اقشار جامعه تحت فشار بسیار شدید اقتصادی هستند. همه این اتفاقات دست در دست هم داده تا حوزه فرهنگ و هنر جدا از اینکه توسط مسئولان به فراموشی سپرده شده توسط مردم هم بایکوت شود.

این سینماگر خاطرنشان کرد: اما همانطور که در ابتدای عرایضم اشاره کردم مسأله تولیدات سخیف و سیاه یکی از عمده ترین دلایل دوری مردم از سینماها است. مردم عقل دارند و هرگز حاضر نیستند به سینما بروند و خوراک فرهنگی نامطبوع مصرف کنند.

حر با بیان اینکه سیستم مدیریتی فعلی دولت تعمد جدی دارد تا در حوزه فرهنگ خرابی و نقصان ایجاد کند یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) در ابتدای ورودشان به کشور فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالفیم، سال ها بعد مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمودند که سینما کلید پیشرفت کشور است. با توجه به دیدگاه این بزرگان به مقوله سینما مشخص می شود تعمدی در کار است تا مردم را از سینما محروم کنند؛ این کار عوامل نفوذی در حوزه فرهنگ و هنر است که جامعه را از سینما دور کنند و بخش دیگری از جامعه را توسط سینما به لودگی و ابتذال بکشانند.

کارگردان فیلم سینمایی «شمارش معکوس» تأکید کرد: دشمنان ما علیه کشور ما بهترین بهره برداری ها را از سینما می کنند؛ فیلم هایی نظیر «آرگو»، «۳۰۰» و... را تولید می کنند تا ما را تضعیف کنند اما مدیران فرهنگی ما منفعلانه عمل می کنند و هیچ واکنشی در قبال این اتفاقات مهم ندارند. این مایه شرمساری و تأسف است که ما در سینمای مان از دستاوردهای عظیم علمی، دفاعی، نظامی، صنعتی و... مان حرف نمی زنیم، انگار کشور ما کشوری پست و حقیر شده است، این ها همه مشکل حضور مدیرانی است که در راستای اهداف دشمنان نظام و انقلاب گام برمی دارند.

وی در خاتمه این گفتگو با انتقاد شدید از وضعیت بغرنج سینمای کشور تصریح کرد: سینما نیاز به قهرمان و الگو دارد؛ تاریخ ملی و دینی ما سرشار از قهرمان است اما مسئولان فرهنگی و سینمایی نمی خواهند این قهرمان ها دیده شوند، آن ها مخالف قهرمان پروری در سینمای کشورمان هستند. ما این همه شهید داریم که یکایک آن ها قهرمان هستند اما در رابطه با آن ها فیلمی تولید نمی شود و این در حالی است که در سراسر دنیا برای خود قهرمان های پوشالی و کاذب می سازند اما در عوض سینمای ما پیروی سینمای روشنفکرمآبانه فرانسه شده؛ این ها جز نفوذ فرهنگی چه چیزی است؟ چرا ما در سینمای مان اینقدر اعتقادات و ارزش خانواده و دین را زیر سوأل می بریم؟ این اهداف دشمن است که توسط عمال نفوذی در سینما پیاده می شود و مدیران فرهنگی چه عامل دشمن باشند چه نباشند تنها در راستای منافع آن ها قدم برمی دارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.