جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

کمدی‌هایی که دیگر نمی‌فروشند؛

آمار فروش سینما در هفته ای که گذشت

فیلم‌های اکران عید فطر- سرخ پوست-شبی که ماه کامل شد-ما همه با هم هستیم-دختر شیطان

سینماپرس: بعد از اعلام فروش فیلمهای سینمایی در هفته جاری شاهد افت مخاطب برای فیلمهای کمدی و افزایش فروش برای فیلمهای اجتماعی هستیم.

به گزارش سینماپرس،  مخاطبان سینما انگار با فرمولهای تکراری فروش در سینما آشنا شدند و دیگر با تبلیغات منفی و استفاده از بازیگران گیشه‌ نمی‌توان آنها را به سینما کشاند چرا که بهترین راه تبلیغات برای یک فیلم نقل قولهایی است که از اطرافیان خود می‌شنوند. با همین رویکرد می‌بینیم که فیلم «دختر شیطان» ساخته قربان محمدپور با تمام تلاشی که در تبلیغات داشت در این هفته تنها ۱۳۳ میلیون تومان فروش کرد و فیلم «ما همه با هم هستیم» کمال تبریزی با ۱۴۷ سینما و صدرنشینی فروش در دو هفته گذشته با فروش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیونی این هفته به رده سوم فروش سقوط کرد.

اما فیلمهای اجتماعی «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار و «سرخپوست» نیما جاویدی با استفاده از همان تبلیغات شفاهی که از تعاریف مخاطبان سینما برمی‌خیزد به‌مرور و با داشتن ۱۲۱ سینما برای «سرخپوست» و ۱۲۹ سینما برای «شبی که ماه کامل شد» به رتبه‌های اول و دوم فروش صعود کرده‌اند. پس در بلندمدت می‌توان فهمید اگر یک فیلم ساختار درست و قابل قبولی داشته باشد و نیازی به تبلیغات آن‌چنانی و استفاده از ترفندهای بعضاً نادرست فروش هم ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.