یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

جام باشگاه‌های کتابخوانی به پله سوم رسید

جام باشگاه‌های کتابخوانی

سینماپرس: آیین اختتامیه ‌ سومین دوره‌ جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با معرفی برندگان در سه بخش؛ روز سه شنبه ۱۴ اسفند در باغ کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، جعفر توزنده‌جانی دبیر علمی این دوره از جام باشگاه‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان پس از بررسی فعالیت ۱۵ هزار باشگاه کتاب‌خوانی در سراسر کشور برگزیدگان، تقدیرشدگان و برندگان مسابقه‌های بهترین فیلم موبایلی و بهترین نامه به نویسنده طی آئینی معرفی خواهند شد.

براین اساس در این روز کودکان و نوجوانان فرصت دارند تا با نویسندگانی همچون احمد اکبرپور و سوسن طاقدیس دیدار کنند. به گفته توزنده جانی بیشترین کتابی که در این دور از جام خوانده شده است متعلق به این دو نویسنده بوده است که قرار است در بخشی از برنامه ضمن به پرسش‌های علاقمندان پاسخ دهند.

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان درباره‌ی روال کاری این باشگاه‌ها گفت: در نخستین سال فعالیت این باشگاه‌ها تنها ۱۷ شهر در طرح مشارکت کردند. در این باشگاه‌ها ۱۲ تا ۱۵ نفر از کودکان و نوجوانان خوانش کتاب‌های کودک و نوجوان را آغاز می‌کنند و یک تسهیل‌گر در کنار آنها قرار می‌گیرد. ضمن برگزاری جلسات بررسی کتاب، ساخت یک فیلم و تهیه‌ی نامه به نویسندگان بخشی از فعالیت این اعضاست.

وی از موفقیت باشگاه‌ها طی دوسال گذشته خبر داد: در سال نخست هزار باشگاه شکل گرفت. در سال ۹۶ ما شاهد راه اندازی ۳ هزار باشگاه جدید بودیم و حالا در پایان سال ۹۷ می‌توانیم از فعالیت ۱۵ هزارباشگاه در سراسر کشور خبر بدهیم.

این نویسنده افزود: در بخش جنبی این رویداد نیز سی نامه‌ای که کودکان و نوجوانان برای نویسندگان نوشته‌اند به نمایش در می‌آید.

توزنده جانی درباره آئین اختتامیه سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان افزود: علاقمندان می‌توانند در این روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مراسم حضور یابند. بعد از این مراسم نیز برنامه‌ی اکران فیلم برای نوجوانان باشگاه‌های برگزیده ترتیب داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.