شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

مرتضی میرباقری معاون سیما خبر داد:

فعال شدن کارگاه های عظیم ترین سریال تلویزیونی/ انجام مصاحبه با ۱۵ هزار نفر برای انتخاب بازیگران سریال «سلمان فارسی»

بازدید معاون سیما از مراحل پیش‌تولید سریال «سلمان»

سینماپرس: معاون سیما در بازدید از مراحل پیش تولید سریال «سلمان فارسی» گفت: این مجموعه عظیم ترین سریالی است که در ایران ساخته می شود و به واسطه ساخت آن برای اولین بار با ایران باستان مواجه می شویم.

به گزارش سینماپرس، دکتر مرتضی میرباقری در حاشیه بازدید از مراحل پیش تولید سریال سلمان فارسی گفت: پس از گذر از فاز صفر، مرحله پیش تولید سریال الف ویژه «سلمان فارسی» در نشستی با حضور ریاست سازمان صداوسیما و آقای داوود میرباقری و دیگر عوامل سریال آغاز شد.

وی افزود: این مجموعه تلویزیونی سه بخش عمده دارد. یک بخش در ایران باستان، بخشی دیگر در روم و بیزانس و بخش آخر مربوط به حجاز است. در واقع این سریال شامل سه مرحله از زندگی سلمان فارسی است که از دوران کودکی او تا زمان رحلت پیامبر اکرم (ص) را در برمی گیرد.

وی با اشاره به تجربه نخست تلویزیون در پرداختن به ایران باستان با ساخت این سریال ادامه داد: ما تجربه سریال سازی در دوره اسلامی را  داریم. در «مختارنامه»  با لوکیشن های آن دوران آشنایی داریم و یا لوکیشن های سینمایی «محمد رسول الله(ص)» اثر مجید مجیدی تقریبا آماده است که علاوه بر آن ها برای ساخت این سریال نیازمند بازسازی دکور مدینه هستیم.

بازدید معاون سیما از مراحل پیش‌تولید سریال «سلمان»/ مصاحبه با 15 هزار نفر برای انتخاب بازیگران این سریال + عکس

معاون رییس سازمان صداوسیما در امور سیما افزود: برای دوره بیزانس نیز عوامل سریال از کشورهایی همچون ارمنستان و کلیساهایی که مربوط به آن قرن است بازدید داشته اند. بخشی از کلیساهای بیزانس در کشور مراکش تصویربرداری خواهد شد و البته برخی از کلیساهایی هم که در نقاط مختلف ایران وجود دارد مورد استفاده نیز قرار می گیرد.

میرباقری گفت: برای ساخت یک سریال پس از نوشته شدن متن باید لوکیشن ها انتخاب شود سپس باید کارگاه هایی فراهم شوند تا لباس، ابزار و ادوات دوره های زمانی و سایر آکسسوارهای نیز آماده سازی شود.

معاون سیما افزود: پس از بازدید چند ماه پیش همراه با دکتر علی عسکری رییس رسانه ملی از بخش تحقیقات این سریال و مشاهده طراحی ها و ماکت های اولیه، در مراجعه امروز شاهد عملیاتی شدن کارگاه ها بودیم که از چند ماه پیش فعالیت خود را در زمینه های مختلف آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: طبق مشاهدات و گزارش دست اندرکاران کارگاه ها و عوامل روشن است سریال در مدار و مسیری حرکت می کند که به کارگیری از فناوری های نو، نهایت صرفه جویی زمانی و مالی را به دنبال داشته باشد که این اقدام خود در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و قابل تحسین است.

دکتر میرباقری گفت: قطعا وقتی همه کارگاه ها فعال و بخش های مختلف فراهم شود چند هزار نفر مشغول کار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه «سلمان فارسی» عظیم ترین سریالی است که در ایران ساخته می شود، تصریح کرد: اقدام دیگری که اکنون به موازات این فعالیت ها در حال انجام است شناسایی بازیگران است. تخمین زده شده است که برای انتخاب بازیگران باید حدود ۱۵ هزار بازیگر مورد مصاحبه قرار گیرند. بر این اساس می توانیم بگوییم تمام مقدمات لازم برای آغاز تصویربرداری از اوایل تابستان ۹۸ در حال فراهم شدن است.

معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به دیگر سریال های فاخر سیما خاطر نشان کرد: علاوه بر سریال های «موسی (ع)» و «سلمان فارسی» چندین سریال الف فاخر مثل «خواجه نصیرالدین طوسی»، «شهید همت» و «شهید باکری» را نیز در دستور کار داریم و این در حالی است که در دوره جدید سازمان علی رغم مشکلات و محدودیت های بودجه ای هر سال حداقل ۵۰ درصد بودجه سریال سازی تلویزیون را افزایش داده ایم.

معاون سیما در جریان حضور در شهرک تلویزیونی سینمایی ایران (مرحوم زنده یاد علی حاتمی) به همراه داوود میرباقری نویسنده و کارگردان و حسین طاهری تهیه کننده و برخی دیگر از عوامل سریال «سلمان فارسی» از کارگاه های لباس، زیورآلات، چرم، رزین، چوب و رنگرزی بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات این مرحله قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.