شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

جدایی کارگردان «کوکو» از پیکسار

لی آنکریچ

سینماپرس: «لی آنکریچ» کارگردان سازنده انیمیشن‌هایی چون «کوکو» و «داستان اسباب‌بازی ۳» از کمپانی پیکسار پس از یک همکاری ۲۵ ساله جدا می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، لی آنکریچ که جایزه اسکار را برای ساخت «داستان اسباب بازی ۳» و «کوکو» دریافت کرد از پیکسار انیمیشن استودیوز پس از یک همکاری ۲۵ ساله جدا می‌شود.

وی گفته است قصد دارد وقت بیشتری را با خانواده‌اش بگذراند.

آنکریچ که به عنوان دستیار تدوین در تلویزیون کار می‌کرد، سال ۱۹۹۴ به پیکسار پیوست. او به عنوان تدوین‌گر در اولین فیلم بلند پیکسار یعنی «داستان اسباب بازی» در سال ۱۹۹۵ کار کرد و بعد از کارگردان‌های «داستان اسباب بازی ۲»، «کمپانی هیولاها» و «در جستجوی نمو» شد. او سال ۲۰۱۰ کارگردانی «داستان اسباب بازی ۳» را به تنهایی انجام داد و نامزدی اسکار را در بخش فیلمنامه اقتباسی با جان لستر و اندرو استنتون کسب کرد.

آنکریچ دیروز جمعه پیکسار را از تصمیمش با خبر کرد. او گفت: نمی‌روم که در استودیویی دیگر فیلم بسازم، بلکه می‌خواهم وقت بیشتری با خانواده‌ام بگذرانم و به کارهایی که علاقه دارم و مدت‌ها به تعویق انداخته بودم بپردازم.

این در حالی است که لستر از بنیانگذاران پیکسار اواخر سال ۲۰۱۷ به دنبال جنجال سوء رفتار جنسی از این کمپانی جدا شد و اوایل همین ماه به اسکای دنس انیمیشن پیوست.

پیتر داکتر که به عنوان رییس خلاق پیکسار اکنون فعالیت می‌کند پیشنهاد برگزاری یک مراسم تجلیل از آنکریچ را داده است.

داکتر گفت: لی وقتی وارد پیکسار شد که ما داشتیم «داستان اسباب بازی» را می‌ساختیم و او از همان زمان تاثیری زیاد بر همه فیلم‌های پیکسار داشت. او به معنای واقعی کلمه به ما فیلمسازان تازه‌کار درباره صحنه‌سازی، ترکیب و برش خیلی چیزها یاد داد. کارشناسی هنری او به عنوان ادیتور و کارگردان یک دلیل اصلی برای کیفیت بالای فیلمسازی ما بود و از وقتی او کارگردانی را برعهده گرفت، توانایی او برای یافتن طنزهای عمیق و احساسات او را قادر ساخت تا برخی از قوی‌ترین فیلم‌هایی را که ما تا به حال ساخته‌ایم خلق کند.

لی آنکریچ ۵۱ ساله که جوایزی چون جایزه آنی را هم در کارنامه دارد، تدوین گر «داستان اسباب‌بازی» در سال ۱۹۹۵ و «زندگی یک حشره» در سال ۱۹۹۸بود. او سال ۱۹۹۹ تدوین‌گری و کارگردانی «داستان اسباب‌بازی ۲» را انجام داد و کارگردان «کمپانی هیولاها» در سال ۲۰۰۱ و «درجستجوی نیمو» در سال ۲۰۰۳بود. او از تدوین‌گران «ماشین‌ها» در سال ۲۰۰۶ و «راتاتویی» در سال ۲۰۰۷بود و در «داستان اسباب‌بازی ۳» ‌در سال ۲۰۱۰ به عنوان کارگردان و نویسنده کار کرد.

او در انیمیشن «دانشگاه هیولاها» در سال ۲۰۱۳ و «دایناسور خوب» در سال ۲۰۱۵ مدیر اجرایی تولید بود و برای فیلم «کوکو» محصول ۲۰۱۷ به عنوان کارگردان، خالق داستان و تدوین‌گر کار کرد.

«داستان اسباب‌بازی‌ها ۴» با داستان او ساخته می‌شود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.