چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

نقش سینما در صحنه جنگ نرم/۶

سیدزاده: اگر هنرمند به بصیرت نمی رسد یکی از دلایلش این است که مدیر فرهنگی بصیرت لازم را ندارد/ اعلام خطر باید جدی گرفته شود

سیدامیر سیدزاده*

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در پی طرح وظایف جامعه‌ هنری توسط رهبر معظم انقلاب در قبال جنگ نرم همه‌جانبه‌ دشمن علیه کشورمان گفت: عنوان مدیر را هر کسی می تواند با خود به یدک بکشد، اما مدیری که حضرت امیر (ع) و حضرت امام (ره) از آن یاد می کنند که اگر لیاقت جایگاهش را نداشته باشد باید از آن خروج کند، با مدیران امروز ما فرق دارد! کدام مدیر ما در این سطح است؟ بنده معتقدم اگر هنرمند به بصیرت لازم نمی رسد دلیلش این است که مدیر فرهنگی بصیرت لازم را ندارد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر بصیرت در مدیران ما بود در هنرمندان ما هم به وجود می آمد. البته ما هنرمند بصیر داریم اما وقتی مدیران حمایت نمی کنند آن ها هم کار چندانی نمی توانند انجام دهند. با توجه به شرایط حوزه فرهنگی و هنری امروز کشور حضرت آقا مجبور هستند مرتباً فرمان بدهند و به صورت ویژه تأکید کنند، البته کار از تذکر و... گذشته و ایشان دیگر امروز اعلام خطر می کنند و این اعلام خطر از سوی مقام معظم رهبری باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: ما باید در ابتدای امر بصیرت و فهم لازم را در جامعه هنری به دست بیاوریم؛ مشکل عمده ما این است که در جامعه مان عدم بصیرت و شناخت وجود دارد. بنده فرمایشات حضرت آقا در خصوص وضعیت جهان اسلام و کشور از نظر فرهنگی را می دانم؛ ایشان اعتقاد درست و بسیار صحیحی دارند و باید این توقع را داشته باشند و مطالبه را داشته باشند که یک کشور اسلامی در خدمت ارزش های اسلام و انقلاب و دین باشد.

سیدزاده سپس با بیان اینکه ما باید از خودمان سوأل کنیم که چقدر شناخت از جامعه داریم و چه میزان ولایتمدار هستیم اظهار داشت: من نوعی چقدر شناخت از جامعه دارم؟ چقدر تبعیت از ولایت می کنم؟ بر اساس همین سوأل و جواب ها است که باید تعریف کنم که چه می کنم!

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» خاطرنشان کرد: حضرت آقا به عنوان یک مرشد و رهبر توقع خودشان را اعلام می کنند این بنده نوعی هستم که باید احساس نیاز کنم تا در این مسیر حرکت کنم. من اگر نفهم باشم و درک کافی برای فرمایشات ایشان نداشته باشم ایشان چه باید بکنند؟ مشکل عمده ما این است که سطح آگاهی مان نازل است. من نوعی نمی توانم درک کنم جایگاه رفیع ولایت و شرایط کشورم را!؛ من نوعی نمی توانم دشمنی با اسلام را درک کنم و لذا حرکتی نمی کنم اما اگر درک کنم و بفهمم پا جایی می گذارم که ولی من امر کرده است.  

سیدزاده افزود: لذا اگر جامعه فرهنگی و هنری ما بر اساس خواسته های ولی امر مسلمین حرکت نمی کند به دلیل ضعف آگاهی خودش است. ایشان به اندازه کفایت بر همه ما اتمام حجت کردند که در چه شرایطی هستیم.

اخبار مرتبط

نظرات

  • رضا ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۲:۵۱
    0 0
    شما که از مدیران سینمایی حوزه هنری بودید چقدر برای تحقق بصیرت تلاش کردید؟
  • رضا ۱۳۹۷/۱۱/۰۵ - ۰۹:۰۰
    0 0
    آخرین فیلم سینمایی با ژانر دفاع مقدس که تهیه کردید چقدر با استقبال تماشاگران روبرو شد؟ در حالیکه بسیاری از منتقدین این فیلم که نگاهی به زندگی شهید علم الهدی دارد از جمع حامیان و خانواده های شهدا هستند...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.