یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

محمدعلی شعبانی:

عوارض فیلم‌سازی در حوزه جنگ همه عمر با انسان است

محمدعلی شعبانی

سینماپرس: محمد علی شعبانی گفت: به نظرم «داستان یمن» اولین و آخرین فیلمی باشد که در این حوزه ساختم، چون عوارض فیلم سازی در حوزه جنگ همه عمر با انسان است.

به گزارش سینماپرس، محمد علی شعبانی کارگردان فیلم مستند «داستان یمن» با ابراز خوشحالی از حضور فیلمش در بخش شهید آوینی گفت: تمایل داشتم که این فیلم در بخش بین الملل هم حضور داشته باشد، چون نگاهی که به حوزه یمن در فیلم وجود دارد بسیار فراحزبی و بین المللی است. نمی خواهم بگویم که  نگاه موجود در فیلم مغایرت با نگاه حاکمیت دارد، ولی می توان گفت از منظر دیگری به ماجرا نگاه می کند.

شعبانی در ادامه توضیح داد: من سعی کردم در این فیلم به ماجرا نگاهی انسانی داشته باشم. فیلم از زبان یک مادر بیان می شود که مام وطن است.

وی با اشاره به این که در این فیلم به دنبال مقصر نیست افزود: فکر می کنم اهمیت این که جنگ چقدر اکوسیستم زندگی و آینده بچه ها را عوض می کند، مهم تر از این است که دنبال مقصر باشیم و یا حتی بگوییم چه کسی مظلوم واقع شده است! به هر حال جنگ عواقب بدی دارد.

کارگردان مستند «داستان یمن»  گفت: جشنواره سینماحقیقت توانسته سینمای مستند مهجور را از محفل ها بیرون بیاورد و به دل مردم ببرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.