سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

انتظارات سینماگران از مدیریت جدید سینما/۱۲

شبانی: مسئولان به جای تکرار شعارها راهکار عملی برای تأمین امنیت شغلی سینماگران ارائه کنند/ سینما سرشار از شبه کمدی نازل شده است

فرزانه شبانی

سینماپرس: فرزانه شبانی فیلمنامه نویس سینما در پی انتصاب حسین انتظامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی گفت: امیدوارم مسئولان به جای تکرار شعارها یک بار هم که شده راهکار عملی برای تأمین امنیت شغلی سینماگران، تخصیص بیمه بیکاری و... را ارائه کنند و به سینماگران و مشکلاتی که آن ها را دربر گرفته توجه ویژه و جدی تری داشته باشند.

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «این زن حرف نمی زند» و «سیزده گربه روی شیروانی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: علاوه بر مبحث بسیار بحران بیکاری و مشکل معیشتی سینماگران امروزه فیلمسازی هم بسیار سخت شده است اغلب قدیمی ها و پیشکسوتان سینما بیکار و خانه نشین هستند و فیلمسازی تنها در دست عده ای افراد خاص قرار دارد. من امیدوارم شرایطی عادلانه در سینمای کشور فراهم شود تا با تسهیل شرایط همه فیلمسازان بتوانند مبادرت به تولید اثر خود نمایند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه ما فقط همواره از زبان مدیران و دست اندرکاران اجرایی سینما قول های زیاد می شنویم اما هیچ یک از این قول ها عملی نمی شوند و هیچ اقدامی از سوی آن ها صورت نمی گیرد همه این اتفاقات باعث شده بخشی از سینماگران دچار یأس و سرخوردگی شوند.

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «تو را دوست دارم» و «شور زندگی» یکی دیگر از مشکلات مهم امروز سینمای کشور را بی توجهی به پیشکسوتان برشمرد و خاطرنشان کرد: نمی شود جلوی ورود جوانان به سینما را گرفت و مانع از کار و فعالیت آن ها شد به هر حال آن ها هم باید در سینما کار و فعالیت داشته باشند اما اینکه بدون هیچ نظارتی و بدون هیچ گونه قانونی هر شخصی به عنوان سینماگر در هر رشته ای از جمله فیلمنامه نویسی می تواند وارد سینما شود کار شایسته ای نیست!

شبانی افزود: این وظیفه صنوف خانه سینما و مدیران سازمان سینمایی است که اولویت هایی را برای ورود افراد به سینما در نظر گیرند؛ باید تسهیلات ویژه ای برای افراد پیشکسوت و کسانی که سال ها است برای سینما و فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش کرده اند در نظر گرفته شود. باید نظارتی جدی و دقیق وجود داشته باشد تا هر شخصی با هر زد و بند و رابطه ای نتواند وارد سینما شود و خود را به عنوان یک سینماگر جا بزند و هر کاری دوست دارد در سینما انجام دهد.

این سینماگر سپس با انتقاد شدید از وضعیت فعلی فیلم هایی که در سینما تولید و اکران می شوند تصریح کرد: سینما سرشار از شبه کمدی های نازل شده است و امیدواریم مدیر جدید سازمان سینمایی تدبیری جدی برای این پدیده زننده داشته باشند. متأسفانه کار به جایی رسیده که اغلب تهیه کنندگان سینما تنها از همین کمدی های نازل و سطح پایین حمایت می کنند و از فیلمنامه نویسان می خواهند که چنین کمدی هایی را بنویسند و قطعاً فیلمنامه نویسان استخوان دار و باتجربه و متعهد هرگز راضی به نگارش چنین فجایعی نمی شوند و از این رو باید در بیکاری و خانه نشینی سیر کنند!

وی تأکید کرد: این اعمال سلیقه های نازل باید توسط مدیران سازمان سینمایی از بین برود. آن ها نباید به هر اثری مجوز بدهند تا تهیه کنندگان ترغیب به تولید این فیلم ها شوند. اندیشه در سینما نباید بیش از این از بین برود و من امیدوارم تدبیری جدی برای این مسائل صورت گیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.