شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

عصر روز گذشته

چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» افتتاح شد

چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد»

سینماپرس: چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» با حضور هنرمندان، عصر روز جمعه ۲۵ آبان در سینما فلسطین آغاز به کار کرد.

به گزارش سینماپرس، چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، مدیران فرهنگی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر عصر روز جمعه ۲۵ آبان در سینما فلسطین افتتاح شد.

در ابتدای مراسم، وحید نیکخواه آزاد دبیر چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: این یک آیین رسمی برای افتتاحیه یک جشنواره نیست و یک گردهمایی دوستانه است که بسیار مختصر برگزار خواهد شد.

دبیر چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» به حضور چهره های شاخصی از مسئولان آموزش و پرورش و همچنین سینما در این مراسم اشاره و اظهار کرد: انجام هر کار مثل پازلی می ماند، که قطعه های مختلف دارد. می خواهم قطعه های این پازل را به شما معرفی کنم که بدون همکاری آنها انجام این جشنواره امکان پذیر نبود.

وی در ادامه با معرفی حیدر تورانی معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش، محمد ناصری رییس جشنواره و مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، سید سعید بدیعی دبیر پیشین جشنواره بین المللی فیلم رشد، از داوران خارجی جشنواره برای حضور دعوت کرد.

در ادامه  این مراسم صمیمانه که در فضای باز سینما فلسطین برگزار می شد؛ نیکخواه آزاد،   سوت لانا پاگاسی دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان اوکراین را به جمع معرفی کرد.

دبیر جشنواره چهل و هشتم فیلم «رشد» با بیان این مطلب که دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان اوکراین و همسرش با هزینه خودشان و برای برگزاری کارگاه آموزشی در ایران حاضر شده اند، گفت: متاسفانه فضایی از ایران برای آنها ترسیم شده بود که آنها برای رفت و آمد در ایران برقع تهیه کرده بودند اما با حضور در تهران و در جمع جشنواره فیلم «رشد» به نگاهی دیگر از کشور ما رسیدند.

در ادامه این زوج اوکراینی ضمن اظهار خوشحالی از حضور در این جشنواره اعلام کردند که ۲ کارگاه موفق فیلمسازی برای نوجوانان ایرانی داشته اند و امیدوارند این همکاری با ایران ادامه پیدا کند.

 در این مراسم گروه موسیقی فولکلور و همچنین گروه موسیقی زنگوله به سرپرستی سجاد تنها  به اجرای قطعاتی پرداختند.

این مراسم با نمایش فیلم «کودک خاموش» برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه اسکار در سال ۲۰۱۸ و فیلم سینمایی «اتاق تاریک» ساخته روح الله حجازی به پایان رسید.

دراین مراسم حیدر تورانی معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش، محمد ناصری رییس جشنواره و مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، سید سعید بدیعی دبیر پیشین جشنواره بین المللی فیلم رشد، علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، حسن آقا کریمی تهیه  کننده و کارگردان، مهدی یزدانی رییس موسسه رسانه های تصویری و جمعی از مسئولین داخلی و مهمانان خارجی برگزار شد.

چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی - آموزشی و تربیتی رشد از جمعه ۲۵ آبان در سینما فلسطین آغاز و تا ۲ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.