چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

در جشنواره فیلم‌ کودک؛

اعضای شورای سیاستگذاری و هیات داوری «جایزه ویژه زاون قوکاسیان» اعلام شدند

جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان- «جایزه ویژه زاون قوکاسیان»

سینماپرس: اعضای شورای سیاستگذاری و هیات داوری «جایزه ویژه زاون قوکاسیان» سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، اعضای شورای سیاستگذاری «جایزه ویژه زاون» که از سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به مقررات جشنواره اضافه شده است عبارتند از: فرزان معظم، غلامرضا مهیمن، غلامرضا آب آب، محمد طباطبایی، مجید زهتاب، علی خدایی، امراله احمدجو، سیاوش گلشیری، محمدعلی نجفی، اکبر خامین، اکبر مشکلانی، محسن مزدبران، اکبر دباغیان، علی مفضلی و عطیه سلطانی.

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، این اعضا با برگزاری دو جلسه با دبیر جشنواره، مولفه‌های اصلی جایزه و هیات داوران خود را معرفی کردند که عبارتند از: محمدعلی نجفی، فرزان معظم، غلامرضا مُهیمن، علی خدایی و امراله احمدجو.

براساس مقررات سی و یکمین دوره جشنواره این هیات داوری از ارزیابی فیلم‌های سینمایی ایرانی به یک فیلم «جایزه ویژه زاون قوکاسیان» را اهدا خواهند کرد.

بنا به تصویب شورای سیاستگذاری، این جایزه به فیلمی اهدا می‌شود که دارای ویژگی‌های زیر باشد:

۱- خلاقیت و نوآوری که در ساختار فیلم دیده شود

۲- ذهن خلاق و جوان که در کل فیلم باید نمود پیدا کند

۳- توجه به ارزشهای انسانی که یادآور مرحوم زاون قوکاسیان باشد

زاون قوکاسیان متولد ۷ اردیبهشت ۱۳۲۹ کارگردان، منتقد و مدرس ایرانی سینما بود. وی علاوه بر تألیف کتاب‌هایی درباره سینماگران سرشناس ایرانی، با نشریات سینمایی ایران نیز همکاری می‌کرد و چند فیلم سینمایی بلند و کوتاه همچون در فلق، عروس کهن، فصلی دیگر، خاج شویان، موزه من جلفا، نقش خیال نیز ساخت. این فیلمساز فقید یکم اسفندماه ۱۳۹۳ دار فانی را وداع گفت.

پیش از این علیرضا رضاداد در مصاحبه ای از طراحی و اضافه شدن این جایزه به مقررات سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان که توسط هنرمندان اصفهانی داوری خواهد شد خبر داده بود.

سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد ۸ الی ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.