شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

اظهارنظر عجیب کارگردان «جنگ ستارگان»

جنگ ستارگان

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «جنگ ستارگان: آخرین جدای» در راستای تولید سه گانه جدیدی از این مجموعه سینمایی در مصاحبه ای اظهار کرده وقت آن است که یک کارگردان زن و یا فیلمسازی رنگین پوست قسمتی از این مجموعه را بسازد.

 به گزارش سینماپرس، رایان جانسون کارگردان «جنگ ستارگان: آخرین جدای» در مصاحبه اخیرش اعلام کرده وقتش رسیده است یک کارگردان زن و یا فیلمسازی رنگین پوست یکی از فیلم‌های این مجموعه سینمایی را مقابل دوربین ببرد. پیش‌تولید سه‌گانه جدید «جنگ ستارگان» آغاز شده و این در حالی است که هنوز کارگردان‌های دو فیلم این مجموعه مشخص نشده‌اند. جانسون ۴۴ ساله سومین سفیدپوستی است که کارگردانی یک قسمت از محصول مشترک دیزنی و لوکاس فیلم را به عهده داشته است. تا پیش از این، جرج لوکاس خالق این مجموعه علمی-تخیلی و جی. جی. آبرامز به عنوان سازنده «نیرو بر می‌خیزد» در جهان «جنگ ستارگان» کارگردانی کرده‌اند.

کارگردان «آخرین جدای» که هشتمین فیلم این مجموعه علمی-تخیلی شمرده می‌شود درباره انتخاب کارگردان فیلم‌های جدید «جنگ ستارگان» گفته است: «کلی کارگردان زن فوق‌العاده با استعداد و کارگردان رنگین پوست آن بیرون هست و خیلی‌هایی که من آرزویم است روزی ببینم در این جهان ایفای نقش کرده‌اند. پس معلوم است که صد در صد، از ته دل می‌خواهم چنین اتفاقی بیفتد. »

همان‌طور که پیش‌تر هم اعلام شد آبرامز بر می‌گردد تا فیلم پایانی سه‌گانه اخیر را مقابل دوربین ببرد. دیزنی به تازگی اعلام کرده خود جانسون برای نویسندگی و کارگردانی اولین قسمت از سه‌گانه بعدی «جنگ ستارگان» انتخاب شده است. کارگردان دو فیلم بعدی این سه‌گانه جدید هنوز اعلام نشده‌اند.

به رغم اغلب نقدهای مثبتی که درباره فیلم اخیر نوشته شده، عده‌ای هم عقیده دارند جانسون تحت فشار دیزنی که از سال ۲۰۱۲ کمپانی لوکاس فیلم را هم خریداری کرده، ناچار به تغییر و دستکاری‌های اساسی در داستان و شخصیت‌پردازی میراث جرج لوکاس شده است.

عده‌ای از جمله پیتر دبروج منتقد ورایتی جانسون را متهم کرده تحت فشار و به دستور کاتلین کندی تهیه‌کننده فیلم ناچار به تبعیت از نگاه او شده است و خودش به عنوان کارگردان هیچ‌گونه دخل و تصرف شخصی در روایت «آخرین جدای» نداشته است. دبروج در نقد فیلم هشتن می‌نویسد: «جانسون یا به قدر کافی قوی یا به اندازه کافی ضعیف بوده که چنین فشارهایی را پذیرفته و نتیجه‌اش این شده که با یکی از طولانی‌ترین و غیرضروری‌ترین فصل‌های این مجموعه طرف هستیم. »

جانسون در واکنش به این اتهامات گفته واقعا مطمئن نیست این حرف‌ها چه معنایی دارند: «می‌دانم که از همان ابتدای کار، نه از سوی لوکاس فیلم و کتی کندی و نه از سوی بقیه بر و بچه‌های دیزنی، هیچ‌گونه فشاری به فیلم تحمیل نشد و من نه تنها اجازه یافتم بلکه تشویق شدم فیلم دلخواهم را در مجموعه «جنگ ستارگان» بسازم. »

از جمله کسانی که اخیرا به روند داستان و شخصیت‌پردازی فیلم اخیر معترض شده بود، مارک همیل بازیگر نقش لوک اسکای‌واکر بود. همیل در مصاحبه اخیرش به صراحت گفته با طرز نگاه جانسون به این شخصیت مشکل دارد اما سر صحنه وظیفه‌اش را انجام داده و از دستور کارگردان پیروی کرده است، با این حال، این شخصیت دیگر لوک اسکای‌واکر او نیست که از سال ۱۹۷۷ با او زندگی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.