سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱

رازی که جیمز کامرون فاش کرد

جک باید می‌مرد!

تایتانیک

سینماپرس: پس از گذشت قریب دو دهه هنوز برخی علاقمندان فیلم تایتانیک می خواهند بدانند چرا شخصیت رز برای نجات جک تلاشی نکرده و او را روی تخته جا نمی دهد؟

به گزارش سینماپرس به نقل از ای‌تی، به همین علت جیمز کامرون کارگردان فیلم سینمایی «تایتانیک» بعد از ۲۰ سال بار دیگر با این سوال مواجه شده که چرا در آخرین صحنه فیلم، رز تلاش نمی‌کند تا به جک روی دری که در آب شناور بود، جایی بدهد؟ کامرون این بار توضیحات بیشتری به پرسش کنندگان داده است.

کامرون با پاسخ به این پرسش دل برخی از مخاطبان را هم به درد آورد.

وی در گفتگویی با ونیتی فر، در پاسخ به این که چرا رز جایی برای جک روی در شناور در آب باز نکرد؟ گفت: جواب خیلی ساده و در صفحه ۱۴۷ فیلمنامه نوشته شده است. آنجا ذکر شده جک می‌میرد... همین.

کامرون افزود: این خیلی ابلهانه است که حالا بعد از ۲۰ سال بیاییم بنشینیم در این باره حرف بزنیم.

سازنده «تایتانیک» گفت: اما در عین حال این نشان دهنده این است که جک آنقدر برای مخاطبان عزیز بود که دیدن مرگ او این همه آنها را اذیت کرده است.

وی افزود: اگر او زنده می‌ماند، فیلم بی‌معنی می‌شد... این فیلم درباره مرگ و جدایی است؛ او باید می‌مرد. حالا چه این طور، چه با افتادن یکی از دودکش‌های بزرگ کشتی روی او، جک باید می‌رفت. این هنر است، اتفاق‌ها باید به دلیل هنری رخ دهد، نه برای دلایل فیزیکی.

کامرون که در عین حال به عنوان فردی اهل صحت علمی شناخته شده است، از نظر فیزیکی نیز از خودش و فیلمش دفاع کرد و گفت: من با یک تکه چوب روی آب بودم و دو روز افرادی را روی آن امتحان کردم و دیدیم در چنان شرایطی تنها آن تکه چوب می‌تواند از یک نفر حمایت کند و این به معنی آن است که رز در غیر این صورت نمی‌توانست در آب ۲۸ درجه زیر صفر به مدت سه ساعت باقی بماند تا کشتی نجات بتواند به او برسد.

نتیجه گیری کامرون در نهایت چنین بود: ما خیلی خیلی دقیق سعی کردیم آنچه را در فیلم می‌بینید در بیاوریم. آن زمان -همان طور که حالا- باورمان این بود که تنها یک نفر می‌توانست در آن شرایط زنده بماند.

البته این نخستین بار نیست که کامرون این بحث را تقریبا رها کرده و سال ۲۰۱۲ نیز که گروهی خواسته بودند ثابت کنند برای هر دو شخصیت فیلم روی در جا بود، او سعی کرد نشان دهد که این امکان پذیر نبود. البته این بار او جبهه متفاوتی گرفت و بر این نکته تکیه کرد که از نظر داستانی جک باید می‌رفت.

بنابراین نتیجه‌ای که از همه این حرف‌ها گرفته می‌شود این است که جک باید می‌مرد تا هواداران فیلم، به عنوان یک فیلم کلاسیک، هنوز بعد از ۲۰ سال برای از دست رفتن او غصه‌دار باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.