یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

زمانی عصمتی فیلمی اجتماعی با محوریت زنان می‌سازد/ اثری فرمالیستی و شاعرانه

علی زمانی عصمتی در نشست خبری فیلم «شیفتگی» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: علی زمانی عصمتی کارگردان سینمای ایران گفت: این روزها آخرین مراحل نگارش فیلمنامه جدیدترین اثر سینمایی ام که تاکنون برای آن نامی در نظر نگرفته ام را می گذارنم و هفته آینده درخواست پروانه ساخت این فیلم اجتماعی که با محوریت زنان ساخته خواهد شد را به سازمان سینمایی ارائه خواهم کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «کوچه های باریک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: محوریت اصلی این فیلم ۳ زن از نسل ها و سنین مختلف هستند که همراه با یک کودک تمامی اتفاقات اصلی داستان حول محور آنان رقم خواهد خورد. البته این بدان معنا نیست که فیلمنامه این کار به صورت اپیزودیک باشد و کل ماجراها در یک بازه زمانی مشخص روایت می شود.

وی با تأکید بر اینکه گونه این فیلم اجتماعی است اما مانند سایر آثار سینمای اجتماعی که این روزها به تلخی ها و مشکلات جامعه می پردازند نخواهد بود، اظهار داشت: فیلم جدیدم فرمالیستی و شاعرانه است و حال و هوای آن نه تنها با ساخته های سینمایی قبلی خودم بلکه با سایر آثار معمول ساخته شده در سینمای ایران تفاوت آشکاری دارد و من سعی دارم در این فیلم به معنای واقعی «سینما» دست پیدا کنم و بیشتر فرم گرایی را مد نظر داشته باشم.

زمانی عصمتی خاطرنشان کرد: حال و هوای فیلم جدیدم قطعاً شبیه به فیلم های کوتاه من مانند «خاک خوب»، «کاغذ باد» و یا «یک داستان ناتمام» خواهد بود که سال ها قبل در جشنواره بین المللی فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه شده بودند. آن هم در زمانه ای که فیلم های کوتاه نه مثل امروز «باری به هر جهت» بلکه به صورت کاملاً حرفه ای ساخته می شدند و همگی ۳۵ میلیمتری بودند و از قواعد خاص و دشواری برای ساخت بهره می بردند.

این کارگردان جوان سینمای ایران افزود: در هر صورت من یک نیاز درونی احساس کردم تا بعد از ساخت چندین فیلم معمول سینمایی به سمت سینمای فرمالیستی پیش بروم و البته قطعاً برای جذب مخاطب نکات جذاب و قابل توجهی را در فیلم لحاظ خواهم کرد که اثر جدیدم مانند بسیاری از آثار سینمای هنری به نوعی ضد مخاطب نبوده و بتواند با عموم مردم ارتباط خوبی را برقرار نماید.

کارگردان فیلم سینمایی «شیفتگی» که هنوز فیلمش موفق به کسب پروانه نمایش نشده است در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: فصل خاصی را برای فیلمبرداری این فیلم در نظر ندارم اما امیدوارم با مهیا شدن شرایط بتوانم این فیلم را اوایل مهرماه کلید بزنم تا برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.