شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

عضو کمیسیون مجلس پیشنهاد داد:

صدا و سیما برای کوچک سازی ساخت برنامه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند

رمضان شجاعی کیاسری

سینماپرس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عریض و طویل بودن سازمان صدا و سیما گفت: بهتر است این سازمان برای کوچک‌سازی، تولید برنامه‌های خود را برون سپاری کند.

به گزارش سینماپرس، سید رمضان شجاعی کیاسری در گفتگویی با بیان اینکه در حال حاضر رسانه ملی، هزاران کارمند دارد توضیح داد: بر اساس قانون اساسی سازمان صدا و سیما این امکان را ندارد تا برای کوچک‌سازی و خصوصی‌سازی پخش برنامه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند.  

نماینده مردم ساری در ادامه گفت: اما برای اینکه تعداد کارمندان خود را کاهش دهد و بودجه هنگفتی صرف پرداخت حقوق آنها نکند، می‌تواند ساخت برنامه‌ها را برون سپاری کند.

وی اعتقاد دارد با این روش از  تعداد کارمندان سازمان صدا و سیما کاسته خواهد شد و دست سازمان برای هزینه کردن در ساخت تولیدات افزایش می‌یابد.

کیاسری نیز درباره بودجه سازمان صدا و سیما اظهار داشت: بودجه این سازمان به نسبت سال گذشته، ۷ درصد افزایش یافته است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۴ افزود: البته اگر تورم را در نظر بگیریم نه تنها بودجه افزایش نداشته بلکه شاهد کاهشی نسبی بود.

برپایه این گزارش، بودجه سازمان صدا و سیما سال گذشته، ۸۷۲ میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال ۹۴، رقم  هزار و ۶۸میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر کمیسیون تخصصی تلفیق بودجه ۹۴، در حال بررسی بخش درآمدی هستند و هنوز به بخش هزینه‌ای ورود نکردند. با این حساب هنوز میزان افزایش بودجه سازمان صدا و سیما مشخص و ۱۰۰ درصدی نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.