یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹

کارگردان«خورشید کاروان» از بازیگرش می‌گوید

مسافرآستانه: زنده یاد «انوشیروان ارجمند» هیچگاه از بخشش دانش خود به دیگران دریغ نمی کرد

انوشیروان ارجمند در نمایش خورشید کاروان

سینماپرس: حسین مسافرآستانه مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری و نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: زنده یاد انوشیروان ارجمند همیشه برای تمامی هنرمندان جوان یک الگوی نمونه از جهت اخلاق حرفه ای بود و هیچگاه از در اختیار گذاشتن تجربیات خود به دیگران دریغ نمی کرد.

وی که در نمایش مذهبی«خورشید کاروان» در جایگاه کارگردان با مرحوم ارجمند فعالیت چندین ساله داشت در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: انوشیروان ارجمند از شخصیت های بسیار تاثیرگذار در آثار هنری و به ویژه در تئاتر کشور بودند. این هنرمند یکی از منضبط ترین افرادی بود که بنده تاکنون با آن ها برخورد داشتم و برخلاف برخی از هنرمندان که وقتی به درجه استادی و پیشکسوتی می رسند قید و بندهای کمتری را در فعالیت هایشان دارند ایشان همیشه در کارهایشان مقید بودند و به عنوان الگو و نمونه ای برای هنرمندان جوانی که تازه وارد عرصه کار هنری شده بودند محسوب می شدند. این استاد همیشه سر زمان مقرر سر تمرین می آمدند و وقتی در محل تمرین و یا اجرا حضور داشتند هیچگاه آرام و قرار نداشته و وقت خود را به بطالت نمی گذارندند.

وی در رابطه با همکاری اش با زنده یاد ارجمند در نمایش«خورشید کاروان» اظهار داشت: من زمانی که دانش آموز بودم در یک جشنواره اولین و تنها جایزه بازیگری طول عمرم را از دستان ایشان دریافت کردم و سال ها بعد فرصتی پیش آمد تا بتوانم همکاری نزدیک تری با ایشان داشته باشم و زنده یاد ارجمند به من افتخار دادند تا در نمایش «خورشید کاروان» که کارگردانی آن را من بر عهده داشتم ایفای نقش نمایند که بازی ایشان در نقش «راهب» توانست این نمایش را ماندگار نماید.

مسافرآستانه ادامه داد: درست است که استاد ارجمند همیشه به عنوان یک بازیگر وارد کار می شدند اما تا جایی که می توانستند اثرات مثبت خود را روی تمامی ارکان یک پروژه می گذاشتند و در نمایش «خورشید کاروان» هم ایشان با استادی هرچه تمام تر متن نمایش را تصحیح کردند و در بازی به سایر همکارانشان کمک می کردند و از طرف دیگر برای کارگردانی کار نیز مشاوره های بسیار خوبی به بنده می دادند. زنده یاد ارجمند هنرمندی خالص و مخلص بودند و کلاً از وجودشان برکت نازل می شد.

این مدیر سینمایی در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: استاد ارجمند شخصیتی بسیار ستودنی داشتند و من یادم می آید زمانی که ما در حال تمرین نمایش «خورشید کاروان» بودیم ایشان کسالت بسیار سختی گرفتند و من از ایشان خواهش کردم تا مدتی سر تمرین ها حاضر نشوند اما زنده یاد ارجمند حتی برای یک جلسه هم تمرین خود را رها نکردند و اتفاقاً به شکل ویژه تری سعی داشتند به من کمک نمایند و همه این ها باعث شد تا شخصاً تا واپسین لحظه عمرم خود را مدیون ایشان بدانم.

وی خاطر نشان ساخت: باید این را عنوان کنم که زنده یاد ارجمند همیشه زنده هستند و شخصیت هایی مثل ایشان هرگز نخواهند مرد اما با این حال من بر خود واجب می دانم فقدان درگذشت این هنرمند را که مصیبتی بزرگ برای جامعه هنری کشور محسوب می شود به خاندان هنرمند زنده یاد ارجمند و تمامی ملت هنردوست ایران تسلیت عرض نمایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.