شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

در گفتگو با سینماپرس

نادره ترکمانی: ادامه اجرای طرح «بانک جامع اطلاعاتی سینمای کودک» منوط به حمایت مالی فارابی است

نادره ترکمانی*

سینماپرس: نادره ترکمانی کارگردان سینما صبح امروز گفت: «بانک جامع اطلاعاتی سینمای کودک» وارد مراحل جدی شده است و ما برای ادامه کار از آقای ایوبی درخوست مالی داشتیم و ایشان این درخواست را به بنیاد سینمایی فارابی ارجاع داده اند و لذا برای ادامه این طرح منتظر پاسخ این بنیاد هستیم.

بنابراین گزارش،  این کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود اظهار داشت: کلیه اطلاعات سینمای کودک از زمانی که اولین فیلم در این ژانر مهم سینمایی در ایران تولید شده تا چگونگی شکل گرفتن سینمای کودک و نوجوان، همچنین اطلاعات مربوط به این آثار از کلیه مراکز، نهادها، سازمان ها از جمله صدا و سیما، جشنواره رشد، مرکز صبا، بنیاد سینمایی فارابی ، جشنواره کودک و حتی مراکزی که جسته و گریخته  کار کودک انجام می دهند در ساختار کوتاه، مستند و داستانی در قالب تلویزیونی و سینمایی در حال جمع آوری است و تحت عنوان «بانک اطلاعاتی سینمای کودک» طراحی و در دست اجرا است.

وی یادآور شد: اول اردیبهشت ماه سال نود و سه درخواست حمایت مالی از این پروژه  به دفتر آقای ایوبی ارسال شده است و چون این گونه طرح ها نیازمند حمایت دولت هستند در نامه ای که شخصا به ایشان نوشتم عنوان کرده ام که هزینه یک پنجم یک فیلم سینمایی را به این طرح اختصاص دهند. چون به هر حال برای جمع‌آوری اطلاعات و به نتیجه رساندن کار، منابع مالی نیاز است. طبق آخرین اخبار آقای ایوبی نامه را مشاهده کرده و در تاریخ بیست و هفتم اردیبهشت به بنیاد سینمایی فارابی ارجاع داده است و ما همچنان منتظر پاسخ فارابی برای حمایت هستیم.

ترکمانی تصریح کرد: طبق آخرین اخبار آقایان اعلایی و حاتمی به عنوان مشاوران در زمینه سینمای کودک در بنیاد سینمایی فارابی فعالیت خود را آغاز نموده اند و فکر می کردیم از طریق این دو نفر طرح «بانک اطلاعاتی سینمای کودک» مورد بررسی قرار می گیرد اما تا کنون هیچ اتفاقی رخ نداده است.

 

برچسب‌ها

نظرات

  • قاسم ۱۳۹۳/۰۴/۰۸ - ۱۹:۰۵
    0 0
    اگربنیاد فارابی دنبال فعالیت‌هخای ریشه‌ایی باشد قطعاً از این طرح استقبال می‌کند . اگر هم بدنبال رزومه پر کردن باشد باز هم از این طرح حمایت می‌کند اما اگر تصمیم گیری را به عهده‌ی برخی تنگ نظران بگذارد هرگز از این طرح حمایت نخواهد کرد.
  • عسل ۱۳۹۳/۰۴/۰۸ - ۱۹:۰۷
    0 0
    هفت سال پیش چنین طرحی را به حوزه هنری دادم و انها چنان سرکوبم کردند که از آن زمان تا بحال دور هرچه سینماست خط کشیدم امیدوارم فارابی از این کار حمایت کند.
  • احد ۱۳۹۳/۰۴/۰۸ - ۱۹:۰۸
    0 0
    سینمای کشور ما بفکر اینجور کارها نیست . اگر بود که وضعمان این نبود.
  • سينا ۱۳۹۳/۰۷/۲۴ - ۱۷:۰۱
    0 0
    دانشجوي سينما هستم و مدتي است درباره سينماي كودك تحقيق ميكنم واقعاً بايد بگويم در ايران هيچ اطلاعات جانع و طبقه بندي شده‌ايي د رخصوص سينماي كودك وجود ندارد اگر اين بانك اطلاعاتي راه بيافتد استقبال زيادي ازآن خواهد شد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.