شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

«گرداله و عمه غولی» اوایل سال آینده اکران می‌شود

نادره ترکمانی*

نادره ترکمانی از اکران فیلم سینمایی «گرداله و عمه غولی» در اوایل سال آینده توسط شرکت نسیم صبا خبر داد.

نادره ترکمانی کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد زمان اکران فیلم سینمایی «گرداله و عمه غولی»، اظهار داشت: قرار بود این فیلم اوایل دی یا اواخر بهمن ماه امسال اکران شود اما احساس کردیم این فصل زمان مناسبی برای اکران این گونه فیلم ها نیست.

 

کارگردان «خاله سوسکه» ادامه داد: زمان کمی برای تبلیغ فیلم داشتیم و اکران در زمان جشنواره فیلم فجر خیلی زمان مناسبی نیست چرا که همه فیلم های جشنواره را تماشا می کنند و کمتر مخاطبی زمان جشنواره به اکران توجه دارد و در این زمان جشنواره فیلم فجر تمام مسائل سینما را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

 

ترکمانی تصریح کرد: هفته گذشته قرارداد اکران فیلم را با دفتر پخش نسیم صبا به مدیریت سعید سعدی منعقد شد و ما در جلسه مشترکی پیشنهادها و نقطه نظرات مان را برای اکران اعلام کردیم. قرار شد این فیلم اگر فرجه برایش باز شود، اوایل سال آینده اکران خواهد شد.

 

«نادره ترکمانی» در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: امیدوارم «گرداله و عمه غولی» و سایر فیلم های اکران نشده در ژانر کودک در زمان مناسبی به اکران عمومی درآیند چرا که خیلی از این آثار پتانسیل نمایش برای ۱۳ میلیون کودک را دارند و کودکان سهم خوبی از سینما داشته باشند و امیدوارم برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا شاهد احیای مجدد سینمای کودک باشیم.

 

براساس این گزارش، فیلم داستان «گرداله و عمه غولی» بچه‌ زرنگی را روایت می‌کند که در شرایطی سخت گرفتار شده است که این افسانه به شکل‌های مختلف در کشور روایت شده است.

 

 شخصیت‌های داستان همه عروسک هستند و بازیگر در این فیلم فعالیت ندارد و داستان دارای ۱۳ شخصیت عروسکی است که عروسک اصلی فیلم «گرداله» است و از دیگر عروسک‌ها می‌توان به «قزل» و «قازقول» و «طاووس» اشاره کرد.

 

بنابراین گزارش، «گرداله و عمه غولی» موفقترین فیلم جشنواره کودک و نوجوان دو سال گذشته بود که اغلب جوایز را از آن خود کرد. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.